derde wereldoorlog

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Gesloten
Jesserd
Lid

derde wereldoorlog

Bericht door Jesserd »

"De Amerikaanse generaal John P. Abizaid, bevelhebber van de strijdkrachten in het Midden-Oosten, heeft gewaarschuwd dat er snel een manier moet worden gevonden om het islam-extremisme in te dammen. Anders is volgens hem een Derde Wereldoorlog onvermijdelijk."
Dit bericht had ik onlangs gelezen, en het zette me aan het denken. Een Amerikaanse generaal die het over een derde wereldoorlog met de islam heeft. Ik heb het wel vaker gehoord, zulke verhalen. Kameraden van me die mij hun voorspellingen vertellen over dat het helemaal de verkeerde kant op zou gaan, en discussies op weblogs. Maar dit is voor het eerst dat ik iemand die er "verstand" van zou moeten hebben dit hoor zeggen. Natuurlijk is posten op een tweede wereldoorlog forum leip als je het hebt over een derde wereld oorlog. Maar zegt men niet dat, als men kijkt naar het verleden, je de toekomst kan voorspellen? Ik zou graag jullie mening horen over deze verhalen, en horen of jullie het aannemelijk vinden dat zoets zich zal voordoen. Vergelijkingen met het verleden zijn natuurlijk méér dan welkom.
Groete, Jesserd
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Verplaatst naar Overige Tijdvakken.

//edit:
En op slot. Er bestaat al een "derde wereldoorlog-topic". Als je wilt kan je daar je reactie opnieuw plaatsen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gesloten