hoe zou de tank van de toekomst er uitzien?

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Arachnide
Lid

Re:

Bericht door Arachnide »

gamer0004 schreef:Ja das dus het leuke :P
Als me ons kleine leger van nu hadden gehad waren de Duitsers toch wel afgeslacht (althans dat leger dat ons binnenviel).
Onze f-16's tegen hun panzerkampfwagens I en II en Messerschmidt's, zie je het voor je? Onze tanks onkwetsbaar voor hun wapens, behalve misschien de Stuka's.
Onze infanterie tijgert midden in de nacht met hun nachtkijkers en uitstekende camouflage omlaag en schoppen de Duitsers nog eerder terug uit de voorposten dan dat ze "Ich habe es nicht gewusst" kunnen zeggen, de Peel-Raam stelling wordt door enkele honderden commando's gemakkelijk verdedigt, de pansertreinen worden vernietigd door de genie.
Tja, er zit dan ook wel een dikke 60 jaar aan technologische verbeteringen tussen het destijdse Duitse leger, en het huidige Nederlandse leger.Dat is een beetje een non-discussie, omdat ons leger in manschappen dan misschien veel kleiner zal zijn, maar technologisch veel beter ontwikkeld. Anderzijds hoeft technologie het lang niet altijd van man- en wilskracht te winnen. Kijk maar naar Afghanistan/Uruzgan. De heren en dames zitten daar met de meest geavanceerde technologie, maar weten het nog altijd niet te winnen van een guerillaleger; enkel uitgerust met een hele hoop AK-47's, en een zooi RPG's.

Mochten wij Nederlanders het Duitse leger van toen aanvallen, zonder dat wij kennis van terrein hadden (net zoals we dat nu nagenoeg niet hebben in Uruzgan) is het voor mij nog maar de vraag of wij Nederlanders het inmense Duitse leger van toen met onze moderne technologie op hun eigen terrein zouden verslaan...

Ik denk dat de tank van de toekomst technologischer gaat worden, en niets anders wordt dan een op afstandbestuurbare 'auto', die net even wat dodelijker is dan het auto'tje dat je bij de Bart Smit koopt. Zoals we nu al spreken kunnen van op afstandsbestuurbare vliegtuigen, die boven Afghanistan en Iran worden ingezet om foto's te maken, zal dit alleen nog maar verder uitgebreidt worden. Dit gemoderniseer gaat steeds een stap verder, tot het enkel nog maar een paar drukken op de knop zal zijn. Dan begint het op een 'spelletje' te lijken, terwijl de slachtoffers wél echt zijn.
Moderne/Hedendaagse oorlogvoering? Ik vind het niets.
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Re: hoe zou de tank van de toekomst er uitzien?

Bericht door iknowdintoo »

Maar het verschil tussen guerilla's en Duitsers uit 1940 is: zij hadden geen AK47's of RPG's. Tevens geen land-lucht raketten om onze F16's neer te halen, en in principe ook niets (effectiefs) tegen onze tanks het beste dat zij hadden waren waarschijnlijk Geballte Ladungen, of PzB35's. Flak 88's zouden ook weinig tot niets uithalen, en vliegtuigen zouden direct zijn vernietigd door kruisraketten en F16's met raketten of bommen. En naar mijn informatie is Duitsland even een ander terrein en klimaat dan Uruzgan. Dus ik denk dat de Duitsers geen schijn van kans zouden maken. Go KL go _/-\o_ .
PS: AK47's zijn héél effectief, ook al zijn ze 50 jaar oud.
Samuel.
Lid

Bericht door Samuel. »

iknowdintoo schreef:PS: AK47's zijn héél effectief, ook al zijn ze 50 jaar oud.
Hij is inmiddels 60 jaar oud. Het meest effectieve en meest gebruikte automatische geweer.
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Ja, en dan heb je alleen de AK47 nog meegerekend.. Je hebt de AKM, AKMS, AK74, AK 101 t/m 109, gekopieerde Chinese versies, bullpup versies, en ga zo maar door.
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Even on Topic.
Had niemand hier Black Eagel en BMP-T zien noemen :p

Even googlen jwz
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Plaats reactie