Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik denk; laat ik het eens over een andere boeg gooien. Ik ben nu al een tijdje bezig met de Oorlogen in de Griekse tijd en nu vroeg ik me dus af of er meer geinteresseerden zijn in dit tijdperk zodat we misschien daar ook een topic, bij deze, van kunnen maken waarin deze periode ook besproken word . evt samen met de Romeinse oorlogen/campanges of wat dan ook.
Het is alleen maar een idee dus als het iemand wat lijkt of juist niet; shoot.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Ik vind t wel vet dat toen eigenlijk alle steden met elkaar vochten, en ik heb eens gelezen, dat ze in een stad(Sparta?) alle jongens vanaf 7 of 12(weet ik zo gou effe niet:P) al 100% getraind werden voor het leger, daardoor hadden ze een heel groot goed getraind en soort van gehersenspoeld leger. Griekse geschiedenis is wel erg interesant, hoe slim ze toen al waren...met wiskunde natuurkunde en scheikunde en zo...alleen vervelend dat wij dat nu allemaal moeten leren
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Ik heb boven een compleet replica leggionairsoutfit liggen ( uitgezonderd pilum ) Mijn vader heeft nog boeken vol Romeinse munten gehad. Hij is Even zot van De romeinen als ik van WO2. Misschien kunnen jullie mij ook helpen met het verifieren van een nogal bizarre veldslag.
Jonhy Frost schreef:Ik vind t wel vet dat toen eigenlijk alle steden met elkaar vochten, en ik heb eens gelezen, dat ze in een stad(Sparta?) alle jongens vanaf 7 of 12(weet ik zo gou effe niet:P) al 100% getraind werden voor het leger, daardoor hadden ze een heel groot goed getraind en soort van gehersenspoeld leger. Griekse geschiedenis is wel erg interesant, hoe slim ze toen al waren...met wiskunde natuurkunde en scheikunde en zo...alleen vervelend dat wij dat nu allemaal moeten leren
Sparta was dat idd en dat heette de "Agoge" de militaire trainingsschool van de Spartanen. hier wat links voor je:
Mike.H schreef:
en King Tiger, welke veldslag bedoel je dan?
Euhm, een veldslag in Noord - Brittanie tegen ...zombies... Ik heb daar een geschreven bron van gevonden maar dit verhaal lijkt me toch wel "dikke zever"
King tiger schreef:Het lukt niet om alleen die passage te selecteren. Al de andere tekst wordt ook geselecteerd. Mag ik ht anders niet gewoon doorsturen.
Be my guest!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae