Oorlogen in de Griekse tijd,

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

De Romeinen intreseren mij veel meer. Ik heb Grieks en Latijn, en Grieks is een HEL! Echt gruwelijk, het is zo onregelmatig, en je moet (dus) zoveel uitgangen leren (ik ken twee hele groepen uitgangen niet terwijl dat wel zou moeten, maar je hebt ze toch bijna nooit nodig, dus waarom die kormme rijtjes gaan leren terwijl je ze na 5 dagen alweer vergeten bent?)!
De Griekse cultuur is ook lang niet zo intressant als de Romeinse. Bij Latijn krijg je veel oorlogen en politiek, bij Grieks vooral saaie verhalen over een een of andere god die uid het hoofd van een ander wordt geboren! WAAROM ZOU IK DAT WILLEN WETEN?
Verder, die Atheense democratie was ook helemaal niet zo goed geregeld, zeker niet in het begin. Ik denk dat de Romeinen een beter systeem hadden. Voor mij zijn de Grieken hetzelfde als de Perzen, Turken en Germanen. Niet echt veel bijzonders, gewoon een volk met bepaalde gebruiken. Ze waren niet zo goed in vechten als de Romeinen, bouwden niet zulke indrukwekkende gebouwen als de Egyptenaren, en ze hadden dan wel de eerste grote "democratie", maar die was behoorlijk bager geregeld, en dan kun je nog beter een autocratie hebben.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Nou, de Griekse legers van Alexander de Grote hebben toch wel de wereld veroverd hoe je het ook wendt of keert :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Alexander de Grote kwam uit Macedonië Mikey :+

Wat King Tiger zegt over een veldslag tegen zombie's, hoogstwaarschijnlijk is het die Romeinen allemaal naar het hoofd gestegen en dachten zij dat ze zombies zagen, in de vorm van de Keltische Berserkers... dronken en gedrogeerde strijders, naakt met enkel een beren of wolvenvacht over zichzelf heen en besmeurd met oorlogsverf en bloed. Schreeuwend en met opgeheven bijl komt zo iemand dan op je af rennen. Als jij dan als Romein 's nacht op wacht staat en er komen een stel van die gekken op je af denk je al gauw dat het een zombie of monster is!
Deas Gu Cath
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Wouter schreef:Alexander de Grote kwam uit Macedonië Mikey :+

Wat King Tiger zegt over een veldslag tegen zombie's, hoogstwaarschijnlijk is het die Romeinen allemaal naar het hoofd gestegen en dachten zij dat ze zombies zagen, in de vorm van de Keltische Berserkers... dronken en gedrogeerde strijders, naakt met enkel een beren of wolvenvacht over zichzelf heen en besmeurd met oorlogsverf en bloed. Schreeuwend en met opgeheven bijl komt zo iemand dan op je af rennen. Als jij dan als Romein 's nacht op wacht staat en er komen een stel van die gekken op je af denk je al gauw dat het een zombie of monster is!
I know Wouter, maar hij heeft met (Macedonische) EN Griekse troepen de wereld veroverd.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

Hoi,

Ik ben ook zeer geinreseerd in de Grieken en Romeinen, ik heb zelf een collectie romeinse voorwerpen en munten (ook sommige zelf gevonden), ook heb ik een interessen in bronstijd, ijzertijd (incl. kelten) etc.

En @King Tiger, zou je me die misschien ook willen doorsturen? O-)
King tiger
Lid
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Mike.H schreef:
Wouter schreef:Alexander de Grote kwam uit Macedonië Mikey :+

I know Wouter, maar hij heeft met (Macedonische) EN Griekse troepen de wereld veroverd.
Eigelijk taoch alleen maar de toen gekende wereld?

"Dwayne" oke, ik zal het zo snel mogelijk doen.
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Een heel stuk van Azië niet, zelfde geld voor Afrika, en beide werelddelen waren heus wel bekend hoor ;)
Plaats reactie