Ruil NY-Suriname
- mannerheim
- Lid
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
- mannerheim
- Lid
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Dat is de link van de 3 puntjes (...)
Klik daar even op en je komt op een pagina terecht zonder afbeelding, maar wel met informatie over Indonesië...
Klik daar even op en je komt op een pagina terecht zonder afbeelding, maar wel met informatie over Indonesië...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
Sorry, ik snap het misverstand al. Ik had idd een plaatje in m'n post gevoegd, van een emoticon van het Fok-forum. Ik had even niet door dat dat het plaatje was dat werd bedoeld.
Voor de goede orde, dit had je moeten zien;
http://i16.tinypic.com/6fingav.jpg
Zoals Pratt al zegt kun je op de puntjes klikken, dan krijg je direct toegang tot 1.920.000 pagina's over hoe veilig Indonesië wel niet is.
Voor de goede orde, dit had je moeten zien;
http://i16.tinypic.com/6fingav.jpg
Zoals Pratt al zegt kun je op de puntjes klikken, dan krijg je direct toegang tot 1.920.000 pagina's over hoe veilig Indonesië wel niet is.
Вместе мы непобедимы
Er zijn heel wat Nederlandse plantages geweest die goed geld hebben opgeleverd met behulp van een groot aantal onvrijwillige abeidskrachten wel te verstaan.
En in wo2 is menig Amerikaans vliegtuig gebouwd met de grondstoffen die daar uit de grond zijn gehaald.
Ik zie geregeld een groot Nederlands, internationaal beurs genoteerd, transport bedrijf. Die daar ook een aardige plantage hebben beheerd.
Dat er zeurderige vervelende Surinamers zijn inderdaad maar het zelfde slag Nederlanders lopen er ook genoeg rond.
Surinamers met een grote bek komen in het nieuws want al die anderen zijn niet interessant!
Er zijn ook Surinamers geweest die in de PIB hebben gevochten (VRIJWILLIG!) en zelfs in het Nederlands verzet! Voor een van die Surinamers uit het Nederlands verzet hebben ze een tijd geleden nog een standbeeld (was ook een relletje omgeven) in Amsterdam voor opgericht was naar Nederland gedeporteerd omdat hij zich toen had ingezet voor een onafhankelijk Suriname!
Verschillende straten in Amsterdam zijn naar Surinamers genoemd die voor de Nederlandse vrijheid hebben gevochten. En die hebben misschien ook wel familieleden die coke smokkelen en zeuren en klagen. Net als die andere Nederlanders die bij de PIB vochten of in het verzet zaten en wiens nazaten, familieleden, XTC pillen draaien zitten te zeuren en zeiken.
Ten tijde van de (met lichtelijke Britse dwang) ruil is Nederland er goed vanaf gekomen. Jaren later toen de Amerikanen zelf onafhankelijk wilde worden werd er aan Suriname nog geld verdiend en de Britten hadden niets meer.
Nu heeft Nederland geen Suriname meer en de Britten hebben New York niet meer.
Als die hele ruil niet was doorgegaan. Hadden we veel eerder geen New York meer gehad. En het enige interessante Tegenwoordig is de beurs op Wallstreet. De achterbeurten wil je niet hebben, Central park wil je s'avonds ook niet hebben. Die zwaar vervuilde rivier wil je echt niet hebben. En de problemen met smog, kapotte straten, criminaliteit daar zit Nederland echt niet op te wachten.
En in wo2 is menig Amerikaans vliegtuig gebouwd met de grondstoffen die daar uit de grond zijn gehaald.
Ik zie geregeld een groot Nederlands, internationaal beurs genoteerd, transport bedrijf. Die daar ook een aardige plantage hebben beheerd.
Dat er zeurderige vervelende Surinamers zijn inderdaad maar het zelfde slag Nederlanders lopen er ook genoeg rond.
Surinamers met een grote bek komen in het nieuws want al die anderen zijn niet interessant!
Er zijn ook Surinamers geweest die in de PIB hebben gevochten (VRIJWILLIG!) en zelfs in het Nederlands verzet! Voor een van die Surinamers uit het Nederlands verzet hebben ze een tijd geleden nog een standbeeld (was ook een relletje omgeven) in Amsterdam voor opgericht was naar Nederland gedeporteerd omdat hij zich toen had ingezet voor een onafhankelijk Suriname!

Ten tijde van de (met lichtelijke Britse dwang) ruil is Nederland er goed vanaf gekomen. Jaren later toen de Amerikanen zelf onafhankelijk wilde worden werd er aan Suriname nog geld verdiend en de Britten hadden niets meer.
Als die hele ruil niet was doorgegaan. Hadden we veel eerder geen New York meer gehad. En het enige interessante Tegenwoordig is de beurs op Wallstreet. De achterbeurten wil je niet hebben, Central park wil je s'avonds ook niet hebben. Die zwaar vervuilde rivier wil je echt niet hebben. En de problemen met smog, kapotte straten, criminaliteit daar zit Nederland echt niet op te wachten.
- mannerheim
- Lid
Dus eerst zeg je dat Nederland NY al veel eerder kwijt was geweest, en vervolgens zeg je dat er weinig interessants aan NY is.Jim schreef:
Vervuilde rivier of niet. New York is wel een stuk kostbaarder dan Suriname. Of het toen een verstandige ruil was, daarover kan getwist worden, en ik kan me ook wel vinden in de mensen die zeggen dat suriname, IN DIE TIJD, verstandiger leek.
Maar kom niet aanzetten met die onzin dat je nou beter een stuk bos kan hebben dan s'werelds belangrijkste stad.
Ik zei, anders geformuleerd: Als Nederland NY koste wat koste had willen behouden en niet met de Britten had geruild. Hadden de toenmalige Amerikanen New York van de Nederlanders "overgenomen". Had Nederland vele jaren eerder niets overgehouden. En Nieuw Amsterdam was geen wereld stad.
De Nederlanders toen waren er iedergeval niet bereid voor te vechten. Waarschijnlijk om dat het die moeite nou net niet waard werd geacht.
Dat je nu New York toch de moeite waard vindt dat is achteraf visie / kennis die men toen niet kon toepassen. (Dus Nederlanders van toen veroordelen dat ze die niet verstandig was heeft geen nut. = Slechte ruil gedaan) De Britten hebben minder lang profijt gehad van hun ruil. Nederland heeft nog langer kunnen profiteren van Suriname.
En of het toen een verstandige keus was is hier het twistpunt. Over 100jaar zijn de argumenten van nu misschien achterhaald. Is de waarde van NY misschien minimaal omdat de situatie geheel veranderd is? Voor hetzelfde is Suriname dan wel het centrum van de goudhandel.
Over 100 jaar of minder kan dat stuk bos wel het miljard voudige waard zijn. De medicijnen die alle kwalen, of misschien al een paar erge, kan genezen zou daar wel eens gevonden kunnen worden. Of de laatste zuivere lucht ter wereld. Toeristen trekpleister no 1 in de wereld. New York is dan misschien wel vervallen tot slum city/ bidon ville van de wereld. Als Wall street weg is wat blijft er dan over?
Emigreren vele New Yorkers wel naar Suriname.
Als je 100% met zekerheid kon zeggen dat New York nog steeds Nederlands grondgebied was geweest als de ruil niet was doorgegaan dan was ik misschien geneigd je gelijk te geven.
De Nederlanders toen waren er iedergeval niet bereid voor te vechten. Waarschijnlijk om dat het die moeite nou net niet waard werd geacht.
Dat je nu New York toch de moeite waard vindt dat is achteraf visie / kennis die men toen niet kon toepassen. (Dus Nederlanders van toen veroordelen dat ze die niet verstandig was heeft geen nut. = Slechte ruil gedaan) De Britten hebben minder lang profijt gehad van hun ruil. Nederland heeft nog langer kunnen profiteren van Suriname.
En of het toen een verstandige keus was is hier het twistpunt. Over 100jaar zijn de argumenten van nu misschien achterhaald. Is de waarde van NY misschien minimaal omdat de situatie geheel veranderd is? Voor hetzelfde is Suriname dan wel het centrum van de goudhandel.
Over 100 jaar of minder kan dat stuk bos wel het miljard voudige waard zijn. De medicijnen die alle kwalen, of misschien al een paar erge, kan genezen zou daar wel eens gevonden kunnen worden. Of de laatste zuivere lucht ter wereld. Toeristen trekpleister no 1 in de wereld. New York is dan misschien wel vervallen tot slum city/ bidon ville van de wereld. Als Wall street weg is wat blijft er dan over?
Emigreren vele New Yorkers wel naar Suriname.

Als je 100% met zekerheid kon zeggen dat New York nog steeds Nederlands grondgebied was geweest als de ruil niet was doorgegaan dan was ik misschien geneigd je gelijk te geven.
-
- Lid
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
Mannerheim, ik zou me eerst eens in gaan lezen, in plaats lukraak loze kreten te roepen die op niets anders zijn gebaseerd dan op jouw vooroordelen.mannerheim schreef:Maar kom niet aanzetten met die onzin dat je nou beter een stuk bos kan hebben dan s'werelds belangrijkste stad.
Heb je enig idee hoeveel mensen er in 1790, dus ver ná de ruil, in New York woonden??? 33.131 mensen
Ter vergelijking;
In Berlijn woonden in 1800 172.132mensen. 150.000 meer dan in het toenmalige New York.
In Amsterdam woonden in 1796 200.600 mensen. 170.000 meer dan in New York.
In Moskou woonden in 1800 250.000mensen. Al 200.000 meer dan in New York.
In Parijs woonden in 1789 630.000mensen. Een kleine 600.000 meer dan in New York.
In Londen woonden in 1801 959.300mensen. Ruin 900.000 meer dan in New York.
In Edo (Tokyo) woonden omstreeks 1721 meer dan 1 miljoen mensen.
Er was destijds (we spreken anno 1667, dus nog bijna een eeuw vóór de census waarvan ik een korte bloemlezing heb gegeven) niets dat er op wees dat New York ooit één van de belangrijkste steden ter wereld zou worden. Of heb jij soms inside information die wij nog niet gezien hebben?? Bovendien heb ik je totaal nog geen onderbouwing zien geven van je bewering dat New York kansrijker was dan Suriname. Je komt zelfs niet met argumenten waarom Nederland achteraf beter af was geweest met New York in plaats van Suriname. Ook geef je niet aan welke voordelen New York boven Suriname had (heeft).
Het enige wat we je horen zeggen is dat Surinamers luie, achterbakse mensen zijn, die ons veel geld kosten. Naast rascistisch en beledigend is dit compleet uit z'n verband gerukt. Graag zou ik van jou een overzicht zien waarop je aangeeft hoeveel verlies Nederland heeft geleden als gevolg van het ruilen van New York voor Suriname. Ik mag immers aannemen dat je over een dergelijk overzicht beschikt, afgaande op je uitspraken.
Ik zou het bovendien erg op prijs stellen als je bij je antwoord rekening wilt houden met de tijdsspanne waarover we praten. We zitten hier met z'n allen op een geschiedenis-forum, waar veelvuldig over het verleden wordt gesproken. We mogen er dus vanuit gaan dat iedereen hier over de gave beschikt om zijn of haar antwoorden en uitspraken te plaatsen in het licht van de periode waarop het betrekking heeft. Dooddoeners als 'de belangrijkste stad ter wereld' en 'stad voor een bos' hebben we nu wel genoeg gezien.
Вместе мы непобедимы
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
Ook een interessant stukje, voordat we weer te horen krijgen dat uit Suriname alleen drugs komen en we die problemen nooit gehad zouden hebben als we New York niet hadden ingeruild; Drugs in the United States: New York.
New York City is one of the most significant drug destinations and distribution centers in the United States. Heroin, cocaine, crack cocaine, and MDMA have the most significant impact on New York. Other club drugs and marijuana are also widely available.
Вместе мы непобедимы
-
- Lid
De eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat hij dat deed, omdat ik een paar onaardige dingen over Nederlanders schreef. Dit moeten we niet serieus nemen.Zhukov schreef: Het enige wat we Mannerheim horen zeggen is dat Surinamers luie, achterbakse mensen zijn, die ons veel geld kosten.
Voor het overige heeft Zjukov (die j is toch veel mooier dan die h) gelijk. Dat demografisch overzicht van 1790 is erg interessant, bedankt. Daar kan ik aan toevoegen, dat rond die tijd Suriname plantages had langs vrijwel de gehele kust en langs de Surinamerivier ook tot bijna 100 km landinwaarts.
Daar is tegenwoordig bijna niets meer van over.
- mannerheim
- Lid
Beste Zhukov,
In al die discussies heb ik nog redelijk wat respect voor je op kunnen brengen. Maar jij hebt het erover dat is racistisch ben?
(alvorens dit te lezen graag in het achterhoofd houden, dat dit een uitzondering is, ik ga namelijk niet graag serieus in op mensen zulke uitspraken doen. Dus Zhukov, dit antwoord alleen omdat ik niks ontwijk, en omdat ik van jou beter gewend ben.)
Zoals je al had kunnen lezen, heb ik mijn mening over de ruil, in perspectief van die tijd, genuanceerd. Het gedeelte waar jij op reageerde ging over nu. Ove het feit dat NY, OP DIT MOMENT, veel waardevoller is dan Suriname. Dat was naar aanleiding van wat Jim geschreven had.
En dan dat verhaal over racisme. Jij zou mij niet kunnen betrappen op racistische uitingen. Mijn (ietwat sterk uitgedrukte) uitspraken over Surinamers, waren bedoeld als antwoord op Moengoman's uitspraken.
Ik heb liever, dat je de laatste paar posts even doorleest alvorens zulke dingen te schrijven. Neem een voorbeeld aan Moengoman.
In al die discussies heb ik nog redelijk wat respect voor je op kunnen brengen. Maar jij hebt het erover dat is racistisch ben?
(alvorens dit te lezen graag in het achterhoofd houden, dat dit een uitzondering is, ik ga namelijk niet graag serieus in op mensen zulke uitspraken doen. Dus Zhukov, dit antwoord alleen omdat ik niks ontwijk, en omdat ik van jou beter gewend ben.)
Zoals je al had kunnen lezen, heb ik mijn mening over de ruil, in perspectief van die tijd, genuanceerd. Het gedeelte waar jij op reageerde ging over nu. Ove het feit dat NY, OP DIT MOMENT, veel waardevoller is dan Suriname. Dat was naar aanleiding van wat Jim geschreven had.
En dan dat verhaal over racisme. Jij zou mij niet kunnen betrappen op racistische uitingen. Mijn (ietwat sterk uitgedrukte) uitspraken over Surinamers, waren bedoeld als antwoord op Moengoman's uitspraken.
Ik heb liever, dat je de laatste paar posts even doorleest alvorens zulke dingen te schrijven. Neem een voorbeeld aan Moengoman.
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
Onzin, deze discussie heeft al lang niets met het New York van toen of nu te maken. Alles wat gebruikt kan worden wordt als een stok aangegrepen om Suriname te slaan. Van al je posts druipt de minachting.mannerheim schreef:Zoals je al had kunnen lezen, heb ik mijn mening over de ruil, in perspectief van die tijd, genuanceerd. Het gedeelte waar jij op reageerde ging over nu. Ove het feit dat NY, OP DIT MOMENT, veel waardevoller is dan Suriname. Dat was naar aanleiding van wat Jim geschreven had.
'Ietwat sterk uitgedrukte' is wat mij betreft het understatement van het jaar.En dan dat verhaal over racisme. Jij zou mij niet kunnen betrappen op racistische uitingen. Mijn (ietwat sterk uitgedrukte) uitspraken over Surinamers, waren bedoeld als antwoord op Moengoman's uitspraken.
Wat je in reactie op Moengoman hebt geschreven is en blijft rascistisch en beledigend. Dat het een reactie was op een verkeerd geïnterpreteerde post van Moengoman doet daar niets aan af. Het had je gesierd wanneer je de opmerkingen achteraf had aangepast en genuancueerd. In plaats daarvan laat je de uitspraken echter staan, waardoor je in feite aangeeft dat je het er nog altijd volmondig mee eens bent en je het wel een aardig idee vindt dat iedereen ze nog steeds kan lezen; lekker provocerend en bovendien met een leuk excuus om je achter te verschuilen.
Dát is wat mij stoort.
Ik heb liever dat je dingen als die in reactie op Moengoman helemaal niet meer schrijft, dan hebben we ook dit hele probleem niet. Bovendien heb ik liever dat je je eerst verdiept in de problematiek waarover je een uitspraak doet, voordat je op basis van vooroordelen een bericht post.Ik heb liever, dat je de laatste paar posts even doorleest alvorens zulke dingen te schrijven. Neem een voorbeeld aan Moengoman.
Je hebt in deze discussie geen opbouwende bijdrage geleverd, in plaats daarvan heb je in het begin ongefundeerde uitspraken gedaan over een ruil waarin je je niet hebt verdiept, die in sommige gevallen ook als kwetsend kunnen worden ervaren. Daarna heb je 'in reactie op een Surinamer' een hele bevolkingsgroep voor rotte vis uitgemaakt. En uiteindelijk bind je in, praat je over het New York van tegenwoordig in plaats van toen, en had je alle eerdere uitspraken anders bedoeld. Ondertussen blijven al je uitspraken echter ongenuanceerd op internet staan.
Вместе мы непобедимы
- mannerheim
- Lid
Okee, Zhukov, kom jij nou maar eens met voorbeelden van racistische uitingen door mij gedaan in dit topic. Het enige wat je zou kunnen vinden is:
Reply, ik kan je verzekeren dat veel Hollanders de luiheid van die grootgebekte, arbeidsschuwe, corrupte, onfatsoenlijke, achterlijke, drugssmokkelende surinamers zat zijn! En zijn miljarden naar jullie toen gegaan! En nog steeds lopen jullie te zeiken dat we bemoeiziek zijn! En wel hier om geld komen bedelen hè? Zorg eerst maar eens dat jullie een democratisch bestuur overeind krijgen.
Met daaronder meteen de verklaring voor deze uitspraken:
Trouwens, wat hierboven stond geldt niet voor iedere surinamer. Wat ik bedoel, als moengoman zo over Hollanders mag schrijven mag ik dat ook over Surinamers.
Ik heb geen enkele bevolkingsgroep voor rotte vis uitgemaakt, sterker nog, de enige die op dit moment racistisch bezig is, ben jij.
Als jij vind dat mijn uitspraken racisme bevatten, en dat er wat van gezegd moet worden, alla.
Maar jij zegt er alleen iets van als er uitspraken over Surinamers gedaan worden, maar over racistische uitspraken tegen Nederlanders zeg jij niks.
Of ik weinig het toegevoeg aan waarde in dit topic? Mag jij weten.
Maar hou op met me een racist te noemen, want dat ben ik niet.
Reply, ik kan je verzekeren dat veel Hollanders de luiheid van die grootgebekte, arbeidsschuwe, corrupte, onfatsoenlijke, achterlijke, drugssmokkelende surinamers zat zijn! En zijn miljarden naar jullie toen gegaan! En nog steeds lopen jullie te zeiken dat we bemoeiziek zijn! En wel hier om geld komen bedelen hè? Zorg eerst maar eens dat jullie een democratisch bestuur overeind krijgen.
Met daaronder meteen de verklaring voor deze uitspraken:
Trouwens, wat hierboven stond geldt niet voor iedere surinamer. Wat ik bedoel, als moengoman zo over Hollanders mag schrijven mag ik dat ook over Surinamers.
Ik heb geen enkele bevolkingsgroep voor rotte vis uitgemaakt, sterker nog, de enige die op dit moment racistisch bezig is, ben jij.
Als jij vind dat mijn uitspraken racisme bevatten, en dat er wat van gezegd moet worden, alla.
Maar jij zegt er alleen iets van als er uitspraken over Surinamers gedaan worden, maar over racistische uitspraken tegen Nederlanders zeg jij niks.
Of ik weinig het toegevoeg aan waarde in dit topic? Mag jij weten.
Maar hou op met me een racist te noemen, want dat ben ik niet.