Wat ik nog steeds niet begrijp: de vele vlaggen van The Confederate States of America.
Waarom?
Hoe komt het dat er zo veel verschillende vlaggen waren?
En het grappige is dat de bekendste alleen als Marinevlag gediend heeft:

"The second national flag of the Confederacy, called the "Stainless Banner," was put into service on May 1, 1863. It was designed to replace the first national flag. The first national flag had become increasingly criticized for its similarity to the Stars and Stripes, even though this had been the main argument for its initial adoption."mannerheim schreef:Dat van die drie verschillende staatsvlaggen wist ik. Maar waarom werden die nou veranderd? Wat was hier de reden voor?
Je hebt gelijk, de Battle Flag was idd vierkant, de Battle Flag van Tennessee uitgezonderd.En de vlag die ik poste was wel degelijk de marinevlag.
De Battle Flag was namelijk vierkant.
De rechthoekige vlag is post 1865, en eigenlijk een symbool van de KKK.Zhukov schreef:Ik geloof dat de vlag die jij post nooit de officiële staatsvlag van de Confederacy is geweest, noch was het slechts een marinevlag. De vlag is volgens mij de Battle Flag van de Confederate Army..
Bestaat ook met slechts 1 ster. Deze vlag werd de Bonnie blue flag genoemd. Werd afgeschaft wegens teveel gelijkenis met de vlaggen van de USA, zowel de indeling en kleuren zijn bijna hetzelfde.Zhukov schreef:
Staatsvlaggen van de Confederate States zijn als volgt;
First Confederate National Flag..
Dit is volgens mij een rechthoekige star and bars vlag.Zhukov schreef:
Second Confederate National Flag
Third Confederate National Flag
De laatste vlag is naar mijn weten nog steeds de enige officiële staatsvlag van de Confederacy.
De rechthoekige vlag was een marinevlag, zoals Mannerheim dat terecht opmerkte. De KKK heeft dus een marinevlag geadopteerd.oldcontemptible schreef:De rechthoekige vlag is post 1865, en eigenlijk een symbool van de KKK.
Het is dus ook geen battleflag. Die staan hieronder
Bonnie Blue is toch een geheel blauwe vlag, met een witte ster? Dus zonder rood-witte strepen enzovoorts?oldcontemptible schreef:Bestaat ook met slechts 1 ster. Deze vlag werd de Bonnie blue flag genoemd. Werd afgeschaft wegens teveel gelijkenis met de vlaggen van de USA, zowel de indeling en kleuren zijn bijna hetzelfde.
De KKK misbruikt de oude Marinevlag, zoals Zhukov al vertelde hebben zij deze vlag geadopteerd. En juist omdat onder andere de Ku Klux Klan deze vlag misbruikt worden de oude Confederatievlaggen als een symbool van mensenonderdrukking gezien. Zeer onterecht trouwens.oldcontemptible schreef:
De rechthoekige vlag is post 1865, en eigenlijk een symbool van de KKK.
Dat vind ik niet terrecht. Waarschijnlijk maak jij deze opmerking vanwege de slavernij, die in het Zuiden nog niet verboden was. Maar als jij de symbolen van ieder slavenhandelend land wilt weren, zul je nog wel evevn bezig blijven, De Adelaar en het symbool SPQR zou niet meer mogen, de Union Jack zou dan ook niet meer mogen, en onze nationale driekleur zou dan ookmeer nergens afgebeeld mogen worden.oldcontemptible schreef:symbolen van rassendiscriminatie en onverdraagzaamheid