moderne marinier

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
marsiascout
Lid

moderne marinier

Bericht door marsiascout »

Ik ben op dit moment met een moderne marinier bezig van het korps. Mijn vader had bij iemand geschilderd en die had nog zijn uitrusting zijn diensttijd. Hij was sluipschutter geweest en bediende een M2 (moderne .50) Deze heeft mijn vader toen voor het schilderen gehad. Hier zat van alles in:
De zwarte baret.
Zonnebril.
Broeken
Shirts
Blousen
commando trui
winter pet.
thermo fles
mess tin
2 tasjes waarvan in allebei 2 clips met 30 patronen voor de c7 diemaco.
Enz. Enz.

En toen kreeg ik van iemand anders een gratis etalagepop. Hij had wel zo'n stang in z'n voet, was zilver gekleurd en heeft een klein scheurtje. Maar jah hij was gratis, ik ben 12 daarom dus.

Ik wil zijn gezicht gaan camoufleren. En heb hem al aangekleed met een broek, shirt en blouse. Op de blouse staat ook korps mariniers en zijn rang. Hij is nog niet compleet.

Nu wil ik een lijstje samen gaan stellen van wat ik allemaal nog nodig ga hebben.

1. schep - heb ik al
2. 2 munitie tasjes - heb ik al.
3. koppel
4. zwart anker voor de baret
5. 2 veldflessen voor aan de zijkant van de chest webbing
6. chest webbing

Nou heb ik waarschijnlijk nog niet alles.
Kunnen jullie het lijstje aanvullen?
Of een foto sturen waar de uitrusting beschreven staat?

Lars
King tiger
Lid
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Hallo, ik heb zelf een moderne ( Belgische ) infanterist samengesteld uit een desert pack uit 2004 met engelse desert boots uit 2003. Wat jij volgens mij nog mist is een harnas. Al weet ik niet of de mariniers dit hebben. Maar wat is jouw model van rugzak? dat heb ik namelijk nog niet. Hier enkele foto's. Ik zal het harnas zo snel mogelijk posten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
marsiascout
Lid

Hallo, ik heb zelf een moderne ( Belgische ) infanterist samengesteld uit een desert pack uit 2004 met engelse desert boots uit 2003. Wat jij volgens mij nog mist is een harnas. Al weet ik niet of de mariniers dit hebben. Maar wat is jouw model van rugzak? dat heb ik namelijk nog niet. Hier enkele foto's. Ik zal het harnas zo snel mogelijk posten
De mariniers gebruiken geen harnas maar een chest webbing. Had ik ook al gezegd in mijn bericht. En welke rugzak ik heb helemaal niks gezegd over een rugzak dat ik die heb.

Lars
SV Kenny
Lid
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Volgens mij is dat geen Belgische vest en broek die je daar hebt hoor King Tiger.
marsiascout
Lid

Klopt dat is Engels en daar heeft hij Belgische insignes opgenaaid. Had ik ergens anders gelezen.

Lars
King tiger
Lid
Contacteer:

Bericht door King tiger »

SV Kenny schreef:Volgens mij is dat geen Belgische vest en broek die je daar hebt hoor King Tiger.
Geroeid met de riemen die ik had :) . Is inderdaad waar dat het Engels gerief is. Staat in men reeds oude topic "Desert pack".
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Petrikov
Lid

Re: moderne marinier

Bericht door Petrikov »

ik heb misschien een tip maar die is alleen handig als je er 1 maakt in desert uivoering.
want als je een desert uitvoering maakt moet je echt een rugzak hebben waar millitairen water in doen en dan daaruit drinken, heel handig in afghanistan :yes: kheb er zelf 1
its better to die on your feet, then live on your knees
rugby
Lid
Ontvangen: 1 keer

Re: moderne marinier

Bericht door rugby »

Petrikov schreef:ik heb misschien een tip maar die is alleen handig als je er 1 maakt in desert uivoering.
want als je een desert uitvoering maakt moet je echt een rugzak hebben waar millitairen water in doen en dan daaruit drinken, heel handig in afghanistan :yes: kheb er zelf 1
Chest webbing/ rig zijn nog volop te krijgen in dumps op via MP/ Ebay..

Je bedoelt een CamelbaK. Die kan ook heel goed in groene uitvoering en hoeft absoluut niet alleen is desert. Bovendien lopen ze in Afghanistan ook in 'Groen' en niet alleen desert.

Martijn
Plaats reactie