WOI obussen ?

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
ww2passion
Lid

WOI obussen ?

Bericht door ww2passion »

Van die trench art obussen, wordt dat eigenlijk verzameld door WOI collectionneurs ? Of vinden ook zij dit lelijke dingen ? Guy
Laatst gewijzigd door ww2passion op 10 sep 2007, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
TonyWOI
Lid

Bericht door TonyWOI »

Trench art obussen zijn zeer zeldzaam. Hulsen zijn wel veelvuldig terug te vinden, en zijn meestal prachtig!!
Vb: De collectie in de Hoge Krater te Zillebeke.
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Zelf ik spaar ze. :wink:
ww2passion
Lid

Bericht door ww2passion »

Het zijn vind ik, mooie relieken van een tijdvak. Ik heb enkele obussen die gehamerd zijn, alsook een molen die volledig is opgebouwd uit slagveldrommel, kogels, brisantbollen, huls, shrapnells, ik zal eens foto's zoeken en posten. Spijtig genoeg verzamel ik dit niet. Greetz jongens !
gvdbor
Lid
Contacteer:

Re: WOI obussen ?

Bericht door gvdbor »

ww2passion schreef:Van die trench art obussen, wordt dat eigenlijk verzameld door WOI collectionneurs ? Of vinden ook zij dit lelijke dingen ? Guy
Ik denk dat het moeilijk is, althans voor mij als leek, om te bepalen of het nou daadwerkelijk om loopgraafkunst gaat, of dat het na die tijd en-masse fabrieksspul is.
BBB
Lid

Bericht door BBB »

Ik heb ze liever zonder art erop, het ontsiert vind ik en hoe kan je nu weten als het tijdens of na de oorlog bewerkt is?
Wat ik dan wel leuk vind is een wijwatervaatje gemaakt van een beschermclip van een huls en en een beschermhoedje van een obusontsteker.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Plaats reactie