StG 44's in Afrika
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
StG 44's in Afrika
Ik heb gelezen (en op een foto gezien: http://fundivision.net/wp-content/uploa ... /afr22.jpg ) dat een vrouwengroepering in Afrika Sturmgewehr 44's gebruikt. Nu is mijn vraag: hoe komen zij ooit aan dit soort wapens? Het lijkt me trouwens een goed idee voor die militie om de StG te verkopen, daar kun je waarschijnlijk wel 50 AK47's voor kopen (in sommige landen $20)..
-
- Lid
Re: StG 44's in Afrika
ja dat zal wel zo zijn maar ik denk dat die mensen daar er geen ballen verstand van wapens hebben en al helemaal de waarde er niet van, sterker nog ik denk dat die mensen niet eens weten wat de tweede wereld oorlog inhoud.
op de achtergrond zie je ook een k98k. die mensen hebben deze waarschijnlijk goedkoop gekocht in afrika of van vader op dochter:P (de vader heeft het misschien wel uit een depot gejat na de tweede wo van het afrika korps)
ik vind het wel zonde maargoed wapens blijven wapens, en wapens zijn er om te doden! dat is waarschijnlijk reden nummer 1 waarom zij wapens dragen.
gr nick
op de achtergrond zie je ook een k98k. die mensen hebben deze waarschijnlijk goedkoop gekocht in afrika of van vader op dochter:P (de vader heeft het misschien wel uit een depot gejat na de tweede wo van het afrika korps)
ik vind het wel zonde maargoed wapens blijven wapens, en wapens zijn er om te doden! dat is waarschijnlijk reden nummer 1 waarom zij wapens dragen.
gr nick
Only the strongest will survive, Lead me to heaven, when we die. I am a shadow on the wall
I'll be the one to save us all!
I'll be the one to save us all!
- Ruimteaapje
- Lid
Sturmgewehre (eind 1944) in een depot van het Afrika Korps (verslagen begin 1943) zouden een anachronisme betekenen. Overigens lijkt het mij onwaarschijnlijk dat de getoonde dames toegang hebben tot ebay en/of militariabeursen dus hoe ze hun wapens - los van de onwaarschijnlijkheid dat ze dat al zouden willen - aan verzamelaars zouden kunnen verkopen is mij een raadsel. Wat ik mij overigens afvraag is wanneer de getoonde foto gemaakt is. Recent? Hij zou zomaar uit de jaren zestig of zeventig kunnen stammen. Weet iemand waar in Afrika en tijdens welk conflict dit was?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
-
- Lid
Deze foto komt als ik het goed heb ergens uit de jaren 70-80, hoogst waarscheinlijk zijn dit STG 44 die door Rusland buit gemaakt zijn en weer terug naar duitsland(DDR) geleverd rond 1945-50, voor de bewapening van de VOPO en andere militaire eenheden. Na enkele jaren werden deze STG 44 vervangen door AK-47, STG 44 werden in mob complexen gebracht en naar een jaar of 10 vekocht aan iedere strijdende partij met een communistische gedachte. Zodoende zijn deze in afrika beland.
Als ik de foto goed bekijk meen ik ook een gewher 43 te herkennnen, een carcano, een M14 en een baretta.
Als ik de foto goed bekijk meen ik ook een gewher 43 te herkennnen, een carcano, een M14 en een baretta.
If you wish for peace, understand war.
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Foto lijkt inderdaad gedateerd. Gewehr 43 is het denk ik niet, voorkant loop klopt niet. Carcano lijkt het inderdaad wel. Een beretta zie ik niet?
Zo zwerven er nog genoeg wapens rond, helaas zullen velen denk ik geen goede plek krijgen.
Zo zwerven er nog genoeg wapens rond, helaas zullen velen denk ik geen goede plek krijgen.
-
- Lid
Gewehr 43 is het inderdaad niet, volgens mij een of andere knutsel ding van een of andere stam tovenaar.
Wat dacht je van een Egyptische Hakim? Welk type Hakim precies durf ik niet te zeggen. Maar de Egyptenaren hebben in de jaren '50 - '60 automatische geweren gemaakt met die typische loop en ze zijn geholpen door de Zweden die een bijna identiek wapen produceerden. De Belgen hebben ook een vergelijkbaar wapen geproduceerd (SAFN)maar daar is de loop duidelijk anders.Stefke schreef:Gewehr 43 is het inderdaad niet, volgens mij een of andere knutsel ding van een of andere stam tovenaar.

And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Over welke hebben jullie het nu? De derde van voren? Dan denk ik inderdaad dat het een Hakim is. Wat voor geweer is eigenlijk de tweede van voren? Het lijkt wel op een soort Picatinny Rail wat erop zit..
Rood = Hakim

Groen= Italiaanse Beretta M38 /variant volgens mij. Zonder magazijn.
Geproduceerd tot de jaren 50. Let op de dubbele trekker.
De loop op het volgend plaatje is iets te onduidelijk.

Groen= Italiaanse Beretta M38 /variant volgens mij. Zonder magazijn.
Geproduceerd tot de jaren 50. Let op de dubbele trekker.
De loop op het volgend plaatje is iets te onduidelijk.

And not all the monkeys are in the zoo.
-
- Lid
Nu je het zegt het lijkt wel erg veel op die Hakim, ik heb te veel naar wapens gezocht uit de zelfde tijd als die Stg 44.
Alleen die M14 niet dan maar die is voor mij ook zeer herkenbaar. Op de foto tussen rood en groen in, bovenste deel. Gezien het aantal italiaanse wapens zou het ook een baretta versie kunnen zijn van de M14.
Alleen die M14 niet dan maar die is voor mij ook zeer herkenbaar. Op de foto tussen rood en groen in, bovenste deel. Gezien het aantal italiaanse wapens zou het ook een baretta versie kunnen zijn van de M14.