Heeft er iemand meer info over deze vlag VERDUN 1916

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
le perdreau
Lid

Heeft er iemand meer info over deze vlag VERDUN 1916

Bericht door le perdreau »

Hoi,
weet er iemand meer info over deze vlag?

Thx
Bijlagen
vlag1.jpg
Patriotism consists not in waving the flag, but in striving that our country shall be righteous as well as strong.
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008

Re: Heeft er iemand meer info over deze vlag VERDUN 1916

Bericht door jeroen wo2 »

Lijkt me een franse/belgische maar verder kan ik je niet helpen, moet wel zeggen dat het een prachtige vlag is!
Never Back Down
roadmaster
Lid

Bericht door roadmaster »

:) Mooie vlag inderdaad, maar zend je bericht eens door aan FEW, forum eerste wereldoorlog.

Wellicht zitten daar de experts!!

groet van roadmaster _/-\o_
be prepared & drive alert
le perdreau
Lid

De vlag staat te koop trouwens :p
Patriotism consists not in waving the flag, but in striving that our country shall be righteous as well as strong.
Robbert A
Lid

Bericht door Robbert A »

le perdreau schreef:De vlag staat te koop trouwens :p
sirieus?
dat is wel een mooie vlag :wink:
op wikipedia staat dat Verdun een franse? stad is.
die stad wilden de fransen voor geen goud opgeven, ze kwamen er maar net op tijd achter dat de duitsers die stad wilden gaan belegeren of in nemen.
misschien is dit een soort van herdenkings vlag voor het behouden van die stad?
hier staat het:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Verdun

ik hoop dat je hier wat aan hebt
groeten
Robbert
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
le perdreau
Lid

De slag bij verdun

VERDUN - grootste veldslag aller tijden

De Slag bij Verdun wordt de grootste uit de wereldgeschiedenis genoemd. Nooit is er zo langdurig, met inzet van zoveel mensen, strijd geleverd op zo'n beperkt grondgebied.
Deze veldslag, die woedde van 21 februari 1916 tot 19 december 1916, eiste naar schatting meer dan 700.000 doden, gewonden en vermisten op een slagveld nauwelijks groter dan tien bij tien kilometer. Uit strategisch oogpunt gezien is er geen enkele rechtvaardiging te vinden voor deze monsterlijke verliezen. De Slag bij Verdun ontaardde in een prestigeslag tussen twee volkeren...

Wat zou deze vlag in waarde gaan?
Robbert A
Lid

Bericht door Robbert A »

le perdreau schreef:
De Slag bij Verdun wordt de grootste uit de wereldgeschiedenis genoemd. Nooit is er zo langdurig, met inzet van zoveel mensen, strijd geleverd op zo'n beperkt grondgebied.
Deze veldslag, die woedde van 21 februari 1916 tot 19 december 1916, eiste naar schatting meer dan 700.000 doden, gewonden en vermisten op een slagveld nauwelijks groter dan tien bij tien kilometer. Uit strategisch oogpunt gezien is er geen enkele rechtvaardiging te vinden voor deze monsterlijke verliezen. De Slag bij Verdun ontaardde in een prestigeslag tussen twee volkeren...
dat is toch ongelovelijk 700.000 doden, gewonden en vermisten...
en dat voor een stad of voor 10 vierkante km...
wat dacht men in die tijd over het verliezen van zoveel soldaten?
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
le perdreau
Lid

niet veel denk ik...
Veel respect voor de mensen die daar gevochten hebben

wel eens de moeite om wat meer opzoekingswerk te doen over Verdun, zeer interessante geschiedenis maar wel een zwarte pagina in de geschiedenis van Frankrijk

…..Ze hadden een beruchte heuvel veroverd, ze hadden in loopgraven en gaten gestaan die nu eens Frans en dan weer Duits waren, loopgraven en gaten die soms helemaal vol lagen met Duitse en Franse lijken in verschillend stadium van ontbinding, eens levende mannen die bij duizenden om het bezit van deze, reeds voor een gedeelte uit lijken bestaande heuvel hadden gevochten, een gevecht waarna ook zij, broederlijk verenigd, lagen te rotten…..
(Georges Blond – Verdun)
Plaats reactie