Nederland stuurt 12 waarnemers naar Georgië

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
merkloos
Lid

Re: Nederland stuurt 12 waarnemers naar Georgië

Bericht door merkloos »

Achja het is zo. Je kan pas optreden tegen rusland als we hen spullen
niet meer nodig hebben. Want ik heb geen zin om in de kou te zitten.
En zowat alle europese leiders die vinden het zelfde als ik. Duitseland wou
niks aan georgie doen zweden norwegen en oostenrijk spanje en italie.
Die deden allemaal niks en die zeiden ook allemaal niks omdat ze bang zijn
dat hun licht niet meer aangegaat als ze geen gas meer krijgen.

Je denk hoogswaarschijnlijk dat ik een of andere extreemist ben maar als
je goed nadenkt dan denk ik dat op enkele landen in europa er het zelfde
overdenken.
LEO
Lid
Contacteer:

Bericht door LEO »

De energievoorziening is de Achilleshiel van een al dan niet verenigd Europa. Zowel voor het Russische aardgas als voor de Arabische olie zal Europa steeds knievallen moeten doen bij zij die het kunnen leveren.
Geen enkele Europese regering kan het zich permiteren om op te treden tegen een energieleverancier die een loopje neemt met de Mensenrechten. Zomin als ze kunnen protesteren tegen de gevraagde prijzen.

Een regering die het wel doet maakt van zijn land een paria. Heeft niets te maken met Moslim- en andere geloofstoestanden.

Mijn bakker leeft in onmin met zijn buur, toch ga ik er mijn brood kopen omdat het a) goed brood is en b) kort bij huis is. Spijtig voor de buurman natuurlijk, maar ik ken die mens niet.
siggel
Lid

Bericht door siggel »

merkloos schreef:Achja het is zo. Je kan pas optreden tegen rusland als we hen spullen
overdenken.
Ahumm.....Jij denkt zoals hun. niet andersom :wink: :wink: . Maar ok. Ik begrijp je. Maar denk is wat er 70 jaar geleden is gebeurt met sudetenland. Dit lijkt er verdomt veel op. Zwicht niet voor dictators. Ik zit liever een tijdje zonder stroom dan weer mee maken wat daarna is gebeurt. En laten we eerlijk zijn, georgie is ver van me bed. Maar nu is het georgie en wat is het straks??? oekraiene?baltische landen???
En nee ik denk niet dat je een of andere extreemist bent. Nooit gezegd dus niet in me mond leggen.
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
LEO
Lid
Contacteer:

Bericht door LEO »

Uiteraard zijn er vergelijkingen met het Sudetenland en Tsjechoslovakije. Georgië zou dus moeten weten wat beloftes uit het westen inhouden.
merkloos
Lid

Bericht door merkloos »

siggel schreef:
merkloos schreef:Achja het is zo. Je kan pas optreden tegen rusland als we hen spullen
overdenken.
Ahumm.....Jij denkt zoals hun. niet andersom :wink: :wink: . Maar ok. Ik begrijp je. Maar denk is wat er 70 jaar geleden is gebeurt met sudetenland. Dit lijkt er verdomt veel op. Zwicht niet voor dictators. Ik zit liever een tijdje zonder stroom dan weer mee maken wat daarna is gebeurt. En laten we eerlijk zijn, georgie is ver van me bed. Maar nu is het georgie en wat is het straks??? oekraiene?baltische landen???
En nee ik denk niet dat je een of andere extreemist bent. Nooit gezegd dus niet in me mond leggen.
Sudettenland vind ik toch iets anders dan georgie.

Sudettenland, Bijna alle landen waren qua productie onafhankelijk van duitsland. Ze konden duitseland
makkelijk aanvallen zonder dat het licht uit viel door gas te kort.

Georgie, Wij zijn afhankelijk van russische gas dus we kunnen niks tegen hun doen
zonder onzelf te treffen.

Ik ben een groot voorstander van biomassa centrales, zonnepanelen op elk dak, windmolen parken in de zee.
Ik ben hier juist voorstander van omdat ik bang ben dat over een niet al te lange tijd in het donker komen
te zitten door landen als rusland en een paar explosieve oliestaten. En het mileu is natuurlijk ook mee genomen.

siggel : ik snap wat je bedoelt :) Dat zei bush geloof ik laatst ook over iran. ;)
Plaats reactie