Waar gaat de wereld naartoe?

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Waar gaat de wereld naartoe?

Bericht door sniper snoop »

Op een oorlogsbegraafplaats in Arras in Noord-Frankrijk zijn in de nacht van zondag op maandag enkele honderden graven van moslimsoldaten beklad. Dit heeft de prefectuur bevestigd.

Het is onduidelijk wie achter de schendingen zit. Ze vallen samen met het islamitische offerfeest. President Nicolas Sarkozy sprak in een verklaring zijn 'diepe verontwaardiging' uit. Hij ad het over een 'verwerpelijke en schandelijke daad (...) een walgelijke uiting van racisme gericht tegen de ismalitische gemeenschap van Frankrijk'. Ook de nagedachtenis aan alle strijders uit de Eerste Wereldoorlog is geschonden, zei Sarkozy.

In april van dit jaar werden op het islamitische gedeelte van de begraafplaats Notre Dame de Lorette ook al graven vernield.

Bron: Eelsevier.nl

Geen woorden voor......
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Charly1975
Lid

Re: Waar gaat de wereld naartoe?

Bericht door Charly1975 »

:(

Geen respect...jammer heel jammer.
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
onderzoeker
Lid

Bericht door onderzoeker »

Hoi Charly,

Je hebt gelijk. Ik vind zelf dat zoiets veel harder moet worden aangepakt. Als ze dat vieze tuig (een ander woord heb ik er echt niet voor) te pakken hebben, laat ze mooi voor de kosten opdraaien en verplichten zich te "vormen" (lees: verplichte cursus "respecteren, vaderlandse geschiedenis en normbesef").

Je kunt je de vraag stellen wat er met kids aan de hand is die zulks doen. Opvoedingsproblematieken ?
Ja ? Bijschaven ! Desnoods via een wettelijke verplichting daartoe. Bestaat zo'n wettelijke basis niet ? Zet ze in Den Haag aan het werk !!

Even wat berichten/beelden ..... :frownno: :( :oops: :mad:

http://home.hetnet.nl/~pdw34/OHHalifax.htm

http://www.vpro.nl/tools/images/index.j ... r=36438370
(..... ook de grafstenen zelf zijn beklad....... :r )

http://www.superkrediet.be/blog/2008/09 ... of-essene/

Groet.
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Gewoon afschieten dat tuig...
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Frontovik
Lid

Bericht door Frontovik »

Naar de GOELAG met dat soort beesten.
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
Westwall
Lid

Bericht door Westwall »

Wat een intens dom volk....
schandalig.

mvg,

Jan
fritz derochebrune
Lid

Bericht door fritz derochebrune »

Inderdaad verschrikkelijk! Hoewel ik geen grote buitenlandervriend ben, ben ik van mening dat ieder mens recht heeft op een ongeschonden rustplaats, vooral hen die stierven voor de vrijheid.

Trouwens, ik bedenk me net:
In april van dit jaar werden op het islamitische gedeelte van de begraafplaats Notre Dame de Lorette ook al graven vernield.
Is het niet vreemd dat er op een christelijke begraafplaats (of in ieder geval een met een christelijke naam) islamitische graven liggen?
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

fritz derochebrune schreef:Inderdaad verschrikkelijk! Hoewel ik geen grote buitenlandervriend ben, ben ik van mening dat ieder mens recht heeft op een ongeschonden rustplaats, vooral hen die stierven voor de vrijheid.

Trouwens, ik bedenk me net:
Is het niet vreemd dat er op een christelijke begraafplaats (of in ieder geval een met een christelijke naam) islamitische graven liggen?
Het klinkt vreemd, maar een militaire begraafplaats zal daar wellicht weinig aandacht aan geven. Het feit is dat de troepen rusten op een begraafplaats. Bijvoorbeeld telt een begraafplaats 5 Joden, dan moeten die op een aparte begraafplaats? Als ze dit eventueel doen met bv Wo1 begraafplaatsen, dan heeft de Ieperboog geen 170 begraafplaatsen, maar meer dan 200! Ik begrijp uw standpunt, maar men wilt de soldaat een laatste rustplaats geven en dit natuurlijk op een begraafplaats tussen talrijke Christenen. En tijdens Wo1 moesten de lijken zo snel mogelijk begraven worden! Dit zal natuurlijk ook gelden voor andere oorlogen. Het is ook vreemd dat er Duitsers rusten op CWGC begraafplaatsen.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Plaats reactie