Wit kruis op Duitse tanks
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Wit kruis op Duitse tanks
Hedendaags, word er op iedere Duitse tank een "Wit kruis" voorzien, centraal op de achterkant. Waarvoor staat dit kruis?

"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Re: Wit kruis op Duitse tanks
Volgens mij niet. Dit zou hem zijn. Natuurlijk kan ik mis hebben. Ik ben gewoon benieuwd waarvoor het staat.patrickh schreef:Duits militair wapen,net zoals de ster voor USA,lijkt mij.

"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Ik begrijp het niet. Sinds de Bundeswehr is opgericht, in de jaren 60, is dit symbool in gebruik genomen en word hedendaags nog altijd gebruikt. Vanwaar heb jij de rechte versie? Toch niet uit Wo2?patrickh schreef:Ik denk moderne versie,want dat embleem van jou heeft ook weer een "rechte"versie!
Lijkt mij van niet , is een kruislicht , ook bij de KL in gebruik.patrickh schreef:Duits militair wapen,net zoals de ster voor USA,lijkt mij.
Nemo Me Impune Lacessit
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Dit kan het inderdaad zijn. Ik heb wat opgezocht op google.ammo schreef:Lijkt mij van niet , is een kruislicht , ook bij de KL in gebruik.patrickh schreef:Duits militair wapen,net zoals de ster voor USA,lijkt mij.
http://landrover.paginamarkt.nl/kruisli ... 55607.html
En waarvoor dient dit?
Is het ook , toen ik in dienst zat hadden we ook zo,n ding,sniper snoop schreef:Dit kan het inderdaad zijn. Ik heb wat opgezocht op google.ammo schreef:Lijkt mij van niet , is een kruislicht , ook bij de KL in gebruik.patrickh schreef:Duits militair wapen,net zoals de ster voor USA,lijkt mij.
http://landrover.paginamarkt.nl/kruisli ... 55607.html
En waarvoor dient dit?
ik weet het niet precies waarvoor we het ding gebruikten volgens mij bij het s,nachts in colonne rijden
Nemo Me Impune Lacessit
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 84 keer
- Ontvangen: 58 keer
Sniper snoop,jij bent nog sneller dan ik corrigeren kan
,was al gelijk aan t editten,maar was al te laat om mijn "domme"antwoord te veranderen!Oke,kruislicht dus,kan ik mij niet meer herinneren van mijn diensttijd!

- michiel01
- Lid
kruislicht, rij je erachter en zit het lampje in het midden van het kruis dan is je positie tov je voorganger goed. Zit het lamje naar rechts op het kruis zit je te ver naar links etc...
Je gebruikt dit alleen als je in volledige blackout rijdt, wordt ookwel (deels onterecht) oorlogsverlichting genoemt, je gebruikt het wel alleen in "oorlogssituaties" maar dat zijn eigenlijk andere lampjes.
het gebogen balkenkruis is gewoon Duitse kenteken van de bundeswehr.
Je gebruikt dit alleen als je in volledige blackout rijdt, wordt ookwel (deels onterecht) oorlogsverlichting genoemt, je gebruikt het wel alleen in "oorlogssituaties" maar dat zijn eigenlijk andere lampjes.
het gebogen balkenkruis is gewoon Duitse kenteken van de bundeswehr.