Vlamingen in WO1

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Mja, bedenkt wel dat de Vlaamse Regering/Parlement belangrijker is dan de parlementen van het Waalse Gewest en de Waalse Gemeenschap. Bovendien is de premier nu toch ook al altijd Vlaams geweest tot zover ik me kan herinneren (wat natuurlijk wel enigzins logisch is)
Gebruikersavatar
reezer
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 apr 2004, 15:41
Locatie: Herentals

Bericht door reezer »

De heldenhulde zerkjes Antwerp x werden ontworpen door de bruggeling joe English
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Just! Dat zat ver weg in mijn geheugen :)
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Ik vind het ook goed zoals het nu is. Als je redeneert dat de Walen indertijd de Vlamingen de dood ingejaagd hebben en dat bijgevolg Wallonië en Vlaanderen moeten afgescheiden worden, dan ben je naar mijn mening fout bezig. Je kunt hen die immense fout niet blijven verwijten. Okee, ik geef zelf toe dat ook ik geschokt was en ben door zo'n onmenselijkheid, maar dat zou willen zeggen dat we bijvoorbeeld geen enkele Duitser meer mogen aankijken. Uiteindelijk blijven we dan best zelf binnenshuis want elk volk heeft wel eens een onvergeeflijke fout gemaakt.

Het is inderdaad jammer dat er zoveel idealen en dergelijke uit het verleden nu in de politiek betrokken worden. Ik vind het zelf redelijk schandalig dat ik meteen aan het Vlaams Blok denk als ik de Vlaamse vlag zie. Zulke dingen zijn toch werkelijk jammer!
Maar ja, zoiets zal er, zoals Benmaf al aanbracht, altijd zijn.

Toch wil ik nog iets zeggen: reezer schrijft:
De leuze van de ijzerbedevaart is vrede verdraagzaamheid en vrijheid
Waarom dan die verdraagzaamheid niet doortrekken? Indertijd, wanneer de Vlamingen in economische crisis zaten, ging ook een groot deel van het Waalse geld naar ons. Laat ons dan nu solidair zijn, okee, 't is moeilijk, vooral als je zelf in een financieel harde situatie zit. Dat kan ik volledig begrijpen. Maar als we telkens onze rug keren naar een deel van het land dat in nood zit, raken we er ook niet uit, toch?

Misschien begrijp ik dit topic helemaal verkeerd, hoor, laat het me dan weten, hé :)
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gebruikersavatar
reezer
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 apr 2004, 15:41
Locatie: Herentals

Bericht door reezer »

Nu zijn we toch nog zo bezig:
1)denk maar aan brussel halle vilvoorde als de vlaming echt die scheiding wil dan gebeurt dat niet omdat elio de rupo zegt van niet.Omdat hij dan geen stemmen meer kan ronselen in Vlaanderen.Maaaaaaaar als de walen iets willen denk aan de wapenwet en Franqourschap deze wetten werden in 2 weken gestemd omdat de Walen dat wilden!!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

De wapenwet was nu wel iets dringends voor Wallonië, FN is het enige Waalse bedrijf dat nog enigzins draait.
Plaats reactie