De beruchte donderbus

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
larry
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2015, 20:08

Re: De beruchte donderbus

Bericht door larry »

Tja alleen jammer dat dit een reproductie is... Wel een enorm goeie maar helaas niet echt. De kans is miniem dat er op zo'n mooi wapen dat amper krasjes heeft geen symbolen, cijfers of letters staan. Dit komt bijna alleen voor op wapens die in mindere staat zijn waarbij dit niet meer zichtbaar is door slijtage. Verder is de loop niet correct, de graveringen zijn op de bovenkant veel te diep en het lijkt of er draaibank sporen aanwezig zijn aan de binnenkant van de loop. Verder is de frizzen spring wel erg dun en strak uitgevoerd. Verder is het mechanisme wel erg schoon en de binnenkant is te mooi strak, schoon en recht.
RenéEnzo
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2017, 18:13

Re: De beruchte donderbus

Bericht door RenéEnzo »

Hallo verzamelaars enthousiasten.
Ik ben ook in het bezit van een Donderbus, maar dan zonder schouder houder of te wel als hand pistool.
zelfde loop ( met inscriptie namen en tekens ) volgens de inscriptie aan de onderzijde van de loop in het heft.
komt die van mij uit 1800/1840 verder heb ik velen gezien met een schouder heft maar nog niet als hand pistool op Google of waar dan ook. later zal ik foto`s plaatsen, ook van de restauratie onder meer van de schroeven van M 4,5 ( Engels ) naar helaas M 5 Europees.
Laatst gewijzigd door RenéEnzo op 29 okt 2017, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
RenéEnzo
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2017, 18:13

Re: De beruchte donderbus

Bericht door RenéEnzo »

Het Flintlock pistool en de inscriptie aan onderkant van de bronzen loop .
Het Flintlock pistool en de inscriptie aan onderkant van de bronzen loop .
RenéEnzo
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2017, 18:13

Re: De beruchte donderbus

Bericht door RenéEnzo »

20170928_105120.jpg
Plaats reactie