Frans Vreemdelingenlegioen

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
Akko
Lid

Frans Vreemdelingenlegioen

Bericht door Akko »

Ik heb een tijd geleden deze map gekregen met de patches en info over het vreemdelingenlegioen.
In deze map staken ook nog zijn inschrijvingspapieren, liedjes van teksten en blad voor insignia's van Sahara,...
Ik vond dit wel is de moeite waard om op het forum te zetten, Ookal is dit na-oorlogs.
De oudste foto is van 1957 de andere staan helaas geen datum op maar denk wel dat het niet veel later zal geweest zijn.
Buiten de kleurenfoto dan.

Wat de patches betekenen , weet ik niet.
Maar zal de betekenis ooit wel vinden.

Hier paar foto's

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
michiel01
Lid

Re: Frans Vreemdelingenlegioen

Bericht door michiel01 »

De patches in de map zijn lang niet alleen van het vreemdelingen legioen naar wat ik daarover kan oordelen. Over het Legioen zelf heb ik niet veel kennis, maar ik zie Britse, Nederlandse en Amerikaanse patches in je map zitten.
Jan Klaassen
Lid

Bericht door Jan Klaassen »

Inderdaad. Er zit een 6th Airborne patch (te zien op foto 1; Engels), SAS (Engels) en NewZealand SAS (Nieuw-Zeeland) patches op foto 2 en patches die mij Amerikaans lijken op foto 6.
Laatst gewijzigd door Jan Klaassen op 10 dec 2009, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Akko
Lid

Bericht door Akko »

Ah dat wist ik nog niet, bedankt.
De persoon waarvan ik het had gekrege zei dat het daarvan was, maar die had het ook gekregen.
Dus die persoon zal ook gewoon in patches verzameld hebben.

Thnx Michiel & Jan, nu weet ik toch al wat meer.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Plaats reactie