Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
US army schreef:Mooi! Yep die toren was het
maar je hebt toch ook de Ijzertoren e?
Diksmuide Die 16 meter korter is dan de Sint-Maartenskathedraal van Ieper.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
dat is nog iets dat ik me herrinerde van mijn schoolreisje van het lager
De ijzertoren, het monument en zo die loopgraven het begin van mijn intrese denk ik
"Nuts!" - General MacAuliffe 'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten
Bij mij was het ook de aanzet tot verzamelen.
Ik vond de loopgraven fijn maar wat me echt bij was gebleven was de geur van mosterdgas enzo.
Ook de kamer met het nabootsen van een luchtaanval.
Ook de huizen van toen.
Grtz N;
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Akko schreef:Bij mij was het ook de aanzet tot verzamelen.
Ik vond de loopgraven fijn maar wat me echt bij was gebleven was de geur van mosterdgas enzo.
Ook de kamer met het nabootsen van een luchtaanval.
Ook de huizen van toen.
Grtz N;
Ja, die kamer was echt leuk
Kwil zelf ook zo'n aparte kamer xD maar dan meer dat je in loopgraven zit, of een foxhole dat er net boven je wordt geschoten enz
"Nuts!" - General MacAuliffe 'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten
Ik vind eerlijk gezegd de Ijzer toren niks. Het heeft iets te maken met Politiek en daar hoef ik echt niks (nadda) van weten. Ik heb nog meer fun buiten een halve kilometer verder in de loopgraven van de Dodengang en hun kleine collectie. De Ijzertoren heb ik enkel interesse in alles van Wo1 en Wo2 en het uitzicht helemaal bovenaan.
Ik heb de ijzertoren een jaar of drie geleden bezocht zonder enige voorkennis, ik was toen namelijk nog niet echt geïnteresseerd in die dingen.
Ik vind het eerlijk gezegd één van de meest boeiend musea die ik al bezocht heb, en het is nog is erg groot ook, je bent gemakkelijk 2 uur zoet, en dan heb je nog maar de helft degelijk gezien.
De hele ijzertoren afschrijven omdat hij Vlaamsnationalistisch is (wat nu eenmaal verbovenden is met die plek) vind ik een beetje te kort door de bocht.
jurgen schreef:De hele ijzertoren afschrijven omdat hij Vlaamsnationalistisch is (wat nu eenmaal verbovenden is met die plek) vind ik een beetje te kort door de bocht.
Ik had het over de inhoud van de toren. Ik vind het - naast de Wo1 en Wo2 collectie - gewoon niks. Vind jij dat ik uit de bocht ben gekomen? Dit kan best. Het is mijn mening. Niet iedereen houd van iets.
Akko schreef:Ja,ok helemaal mee eens sniper snoop, het museum houdt niets in.
Er is wel overlaatst een gedeelte bijgekomen met de wapens en uniformen dacht ik.
Grtz N.
Tjah, als ik daarvoor moet gaan naar Diksmuide, kan ik sowieso ook naar Ieper (IFFM), Zillebeke (Hooge) en Zonnebeke (MMP). Ik vind het wel toch dat zijn meer voorbeelden hebben dat je bijna nergens kan zien. Bijvoorbeeld de dieren, Mechelen en de bijzondere gasmaskers. Maar goed, MMP en IFFM zou uitbreiden, dus de kans is er dat de Ijzertoren zeker en alvast niet kan tippen aan de collectie van de IFFM en MMP. Als je al weet dat het IFFM de complete Lakenhallen nodig zal hebben om toch voldoende plaats te kunnen hebben. Qua oppervalkte zou het groter moeten zijn dan de oppervlakte dat de Ijzertoren gebruikt voor hun wo1.