Vakantie Ieper

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
david879
Lid

Vakantie Ieper

Bericht door david879 »

Ik ga komende vakantie weer eens naar Ieper en ik vroeg me af of iemand nog wat weet om te bezoeken. Natuurlijk de IJzertoren, Flanders Fields en natuurlijk de begraafplaatsen maar weet iemand nog iets in Ieper of in de regio?
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Re: Vakantie Ieper

Bericht door sniper snoop »

Natuurlijk....

IFFM heh? Bekijk deze eens: http://www.inflandersfields.be/#agenda
Vergeet het Memorial Museum Passchendaele niet.
Probeer de derde zondag op te dagen, zodat je eventueel de beurs in de Canada (Meenseweg/Canadalaan in Zillebeke) kan bezoeken. Hooge. Duitse commandobunker Zandvoorde. De Kemmelberg met het Franse massagraf + zicht op de omgeving. Dutse begraafplaatsen zoals Langemark, Vladslo en Menen.

Het is natuurlijk te zien wat je wilt doen en hoeveel tijd je hebt.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
david879
Lid

Bericht door david879 »

Oké! Dank voor je reactie! Ik zal eens kijken! Zitten al wel interessante dingen tussen!
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

david879 schreef:Oké! Dank voor je reactie! Ik zal eens kijken! Zitten al wel interessante dingen tussen!
Eventueel koop je de frontkaart in het IFFM. Leid je doorheen de slagvelden van de Ieperboog en Ijzerfront.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Metal-Arvak
Lid

Bericht door Metal-Arvak »

Ah, mooie stad Ieper, ik ben er zelf ook één keer geweest. Het museum Hill 62 is zeker een aanrader! in de achtertuin heb je ook nog allemaal loopgraven. Maar aangezien je zegt: 'weer eens' heb je dat waarschijnelijk al gezien! :wink:

Veel plezier daar!
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Metal-Arvak schreef:Ah, mooie stad Ieper, ik ben er zelf ook één keer geweest. Het museum Hill 62 is zeker een aanrader! in de achtertuin heb je ook nog allemaal loopgraven. Maar aangezien je zegt: 'weer eens' heb je dat waarschijnelijk al gezien! :wink:

Veel plezier daar!
Raad je die aan? :zapped:
Je betaald je blauw voor een museum zonder onderhoud en namaak loopgraven? Ik raad het zeker niet aan. Ga dan best naar de Dodengang waar het nog proper is en waarvan de loopgraven (naast de zandzakken en grond) compleet origineel is. Of bezoek Bayernwald (op afspraak!).. Ook compleet origineel, natuurlijk hersteld. En waar zelfs Hitler gelokaliseerd was! Of de vele andere museums. Hooge heeft een mooie wapencollectie en nabij liggen de resten van loopgraven (die de natuur innam).

Metal-Arvak
Lid

Bericht door Metal-Arvak »

sniper snoop schreef:
Metal-Arvak schreef:Ah, mooie stad Ieper, ik ben er zelf ook één keer geweest. Het museum Hill 62 is zeker een aanrader! in de achtertuin heb je ook nog allemaal loopgraven. Maar aangezien je zegt: 'weer eens' heb je dat waarschijnelijk al gezien! :wink:

Veel plezier daar!
Raad je die aan? :zapped:
Je betaald je blauw voor een museum zonder onderhoud en namaak loopgraven? Ik raad het zeker niet aan. Ga dan best naar de Dodengang waar het nog proper is en waarvan de loopgraven (naast de zandzakken en grond) compleet origineel is. Of bezoek Bayernwald (op afspraak!).. Ook compleet origineel, natuurlijk hersteld. En waar zelfs Hitler gelokaliseerd was! Of de vele andere museums. Hooge heeft een mooie wapencollectie en nabij liggen de resten van loopgraven (die de natuur innam).

Hmm, dat wist ik niet. Ik ben ook maar een goed-gelovige toerist.
Westwall
Lid

Bericht door Westwall »

Oorlogsmuseum in Knokke-Heist is een aanrader. Er is nu ook een of andere speciale tentoonstelling daar bezig.
Opgeheven account 4914

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Westwall schreef:Oorlogsmuseum in Knokke-Heist is een aanrader. Er is nu ook een of andere speciale tentoonstelling daar bezig.
Knokke-Heist is tegen de Nederlandse grens dus niet echt in die regio. En dat museum gaat over de bevrijding (WOII).
Ieper ligt in de Westhoek, dat tegen de Franse grens grenst, en hier gaat het waarschijnlijk over de eerste wereldoorlog.
Met vele groetjes
david879
Lid

Bericht door david879 »

Ben net terug uit Ieper. Zal morgen wel even kort zeggen waar ik geweest ben!
Westwall
Lid

Bericht door Westwall »

Jentyyy schreef:
Westwall schreef:Oorlogsmuseum in Knokke-Heist is een aanrader. Er is nu ook een of andere speciale tentoonstelling daar bezig.
Knokke-Heist is tegen de Nederlandse grens dus niet echt in die regio. En dat museum gaat over de bevrijding (WOII).
Ieper ligt in de Westhoek, dat tegen de Franse grens grenst, en hier gaat het waarschijnlijk over de eerste wereldoorlog.
Met vele groetjes
Inderdaad je hebt gelijk. Beetje op verkeken :oops:
Sherman
Lid

Bericht door Sherman »

david879 schreef:Ben net terug uit Ieper. Zal morgen wel even kort zeggen waar ik geweest ben!
Het is al morgen geweest :evil: . Ben benieuwd ;)
Nuts!
david879
Lid

Bericht door david879 »

:P

Ben eerst in het In Flanders Fields Museum geweest, erg veranderd sinds de laatste keer!Ook hebben ze er z'on apparaat waardoor je een persoon toegewezen kreeg met wie je door het hele museum kon. Nog in de St. Martin geweest (kathedraal in Ieper). De Duitse begraafplaats en de Commonwealth Cemetery. Toen overnacht in hotel Ariane.
Volgende dag naar Passchendaele gegaan, de IJzertoren bezocht, en naar Bayernwald geweest.

Een geslaagd weekend dus!
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Welke begraafplaatsen?
En veranderd? Ze gaan het IFFM een half jaar sluiten voor een compleet nieuwe uitzicht. "Tien keer" groter.

Opgeheven account 4914

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Was het de Duitse begraafplaats in Vladslo met het Treurend Ouderpaar van Kathe Kollwitz?
En ben je naar de dodengang geweest? Vond dit wel een klein maar mooi museumpje.
Plaats reactie