Vakantie Ieper

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
depla
Lid

Re: Vakantie Ieper

Bericht door depla »

Als je de grens overgaat zijn de sporen van de 1e WO én de 2e nog veel duidelijker. Bunkers werden er na de eerste amper opgeruimd waar dat de streek van Ieper gebeurde door mensen uit China (Shangai,..) wat dan een protectoraat was van de Engelsen. Men is er nu ook bezig een massagraf te ontsluiten van een Australische divisie op een 20km v Rijsel. In de loop van 1917 hebben de Duitsers daar ook een doorbraak geforceerd die hen bijna de oorlog deed winnen. Cassel, van waaruit gen Foch de fr troepen leidde, is ook een aanrader. Wormhout : waar Engelsen koelbloedig werden afgemaakt tijdens hun vlucht naar Duinkerke...
Nog iets : in Kemmel is er een groot ondergronds nucleair commandocentrum van onze strijdkrachten die na WO II gegraven werd en die nu toegankelijk is. Ik ben er zelf nog nt geweest maar het schijnt echt een aanrader te zijn. Echt iets uit de koude oorlog toen de VS en Rusland lijnrecht tegenover elkaar stonden. Een paar goede B&B : villa Vanilla ; la Brique ; ...
depla
Lid

Bericht door depla »

sniper snoop schreef:
Metal-Arvak schreef:Ah, mooie stad Ieper, ik ben er zelf ook één keer geweest. Het museum Hill 62 is zeker een aanrader! in de achtertuin heb je ook nog allemaal loopgraven. Maar aangezien je zegt: 'weer eens' heb je dat waarschijnelijk al gezien! :wink:

Veel plezier daar!
Raad je die aan? :zapped:
Je betaald je blauw voor een museum zonder onderhoud en namaak loopgraven? Ik raad het zeker niet aan. Ga dan best naar de Dodengang waar het nog proper is en waarvan de loopgraven (naast de zandzakken en grond) compleet origineel is. Of bezoek Bayernwald (op afspraak!).. Ook compleet origineel, natuurlijk hersteld. En waar zelfs Hitler gelokaliseerd was! Of de vele andere museums. Hooge heeft een mooie wapencollectie en nabij liggen de resten van loopgraven (die de natuur innam).
:?

U bent op zoek naar Propere loopgraven met propere zandzakken met grondverwarming misschien ? We spreken hier wel over WO I waar mensen vier jaar lang met de voeten -en soms meer- maanden lang in het water stonden bij vriestemperaturen...Wat slijk : kom zeg. Het zou me nt verwonderen dat hill 62 authentieker is dan de dodengang die volledig gerestaureerd is(zoals je zegt : origineel buiten de zandzakken en grond - en de lucht is ook dezelfde nt meer) & di veel van z'n authenticiteit verloren heeft. Enfin, ik zou aanraden ze beiden te bezoeken en zeker bij hill 62 binnenlopen in het café waar nog oude lichtbakken staan met knappe opnames... en duur is het allemaal niet. Man toch !
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

depla schreef:
sniper snoop schreef:
Metal-Arvak schreef:Ah, mooie stad Ieper, ik ben er zelf ook één keer geweest. Het museum Hill 62 is zeker een aanrader! in de achtertuin heb je ook nog allemaal loopgraven. Maar aangezien je zegt: 'weer eens' heb je dat waarschijnelijk al gezien! :wink:

Veel plezier daar!
Raad je die aan? :zapped:
Je betaald je blauw voor een museum zonder onderhoud en namaak loopgraven? Ik raad het zeker niet aan. Ga dan best naar de Dodengang waar het nog proper is en waarvan de loopgraven (naast de zandzakken en grond) compleet origineel is. Of bezoek Bayernwald (op afspraak!).. Ook compleet origineel, natuurlijk hersteld. En waar zelfs Hitler gelokaliseerd was! Of de vele andere museums. Hooge heeft een mooie wapencollectie en nabij liggen de resten van loopgraven (die de natuur innam).
:?

U bent op zoek naar Propere loopgraven met propere zandzakken met grondverwarming misschien ? We spreken hier wel over WO I waar mensen vier jaar lang met de voeten -en soms meer- maanden lang in het water stonden bij vriestemperaturen...Wat slijk : kom zeg. Het zou me nt verwonderen dat hill 62 authentieker is dan de dodengang die volledig gerestaureerd is(zoals je zegt : origineel buiten de zandzakken en grond - en de lucht is ook dezelfde nt meer) & di veel van z'n authenticiteit verloren heeft. Enfin, ik zou aanraden ze beiden te bezoeken en zeker bij hill 62 binnenlopen in het café waar nog oude lichtbakken staan met knappe opnames... en duur is het allemaal niet. Man toch !
Hill 62 is fake. 100% fake! Wil je wat modder? Ga dan naar Bayernwald. 100% origineel. Het is al langer bekend onder de Wo1 fanaten die de oorlog dag na dag aandacht geven, dat Hill 62 loopgraven één grote fake is om wat geld te verdienen. De loopgraven werdne gewoon na de oorlog aangelegd. Dus wat is er authentiek? Loopgraven aangelegd na de oorlog, of loopgraven gelegd tijdens de oorlog met restauraties? En trouwens over proper. Ik spreek over het museum. Neem een foto met flash en je kan alle vingerafdrukken zien gedrukt in het stof. :r
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
beno
Lid

Bericht door beno »

Dat is idd een museum waar ze me niet meer terug zien :r
Plaats reactie