Grendelgeweer onklaar maken

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Grendelgeweer onklaar maken

Bericht door racefiets »

Het waarom begrijp ik helemaal, ik zit in dezelfde situatie als ik iets wil wat meerdere dagen duurt. BW stelt echter eisen enkel vraag ik me dan af of er ook over alle consequenties is nagedacht als er wat gebeurt. En of BW zijn eisen wel voldoen aan de regelgeving. Zoals ik al zei, als je als sleutelbewaarder toegang hebt tot de wapens dan heb je ze wettelijk voorhanden. Hier is in het verleden ook al voldoende gezeik over geweest. Zelfde verhaal is als BW controle komt houden en je vrouw/vriendin is alleen thuis maar doet de kluis wel even open aangezien ze bij de sleutel kan.
Of je zou maar de verantwoordelijkheid krijgen als sleutelhouder en de boel wordt gestolen. Je verzekering zal het niet dekken, BW gaat het ook niet betalen. Bij wie denk je dat de mensen gaan aan kloppen om geld te vangen?
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Grendelgeweer onklaar maken

Bericht door hajos »

Racefiets

Bij ons kan je de wapens veelal 1x afvuren met scherpe patronen.
Daarna kan je het wapen en de schutter afschrijven.

Als wij munitie mee hebben is dat Blank fire.

Alles met wapens is bijna niet te verzekeren.
Dus ja eigen kosten.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Grendelgeweer onklaar maken

Bericht door Erik »

racefiets schreef:Of je zou maar de verantwoordelijkheid krijgen als sleutelhouder en de boel wordt gestolen. Je verzekering zal het niet dekken, BW gaat het ook niet betalen. Bij wie denk je dat de mensen gaan aan kloppen om geld te vangen?
Je hebt een sterk punt! Dat wil ik toch eens verifiëren bij onze contactman Korpstaken (v.h. Bijz. Wetten)
Ons voorstel is wat te doen gebruikelijk is bij dit soort evenementen: eenieder draagt zorg voor een correct wegbergen van zijn wapen. Dan laat je de verantwoordelijkheid bij de bezitter. Die overigens op vele manieren wordt 'ingevuld'. De organisator draagt zorg voor een nachtwake.
Hajo schreef:Je kan nl ook naar huis gaan het in de kluis stoppen en de volgende ochtend weer aanwezig zijn om 0700. Erg leuk als je 2 uur moet rijden.
Ook handy voor onze gasten uit Stuttgart, Reutlingen, New Castle en Potsdam! :)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Grendelgeweer onklaar maken

Bericht door racefiets »

hajos schreef: Alles met wapens is bijna niet te verzekeren.
Dus ja eigen kosten.
Nee hoor. Thuis valt het gewoon onder je inboedel. Het is in feite niets anders dan bijvoorbeeld een fototoestel. Het is een item die een bepaalde waarde heeft. Zolang jij je aan de wetgeving houd heeft de verzekering er geen enkel probleem mee. En ja, als vervolgens blijkt dat de manier van opslag eigenlijk niet door de beugel kan, ondanks dat BW mee gedacht heeft aan een werkbare oplossing, dan zou je verzekering wel eens moeilijk kunnen gaan doen. Je weet zelf ook wel welk circus er op start als er wapens gestolen worden. Ook al zijn het "maar" blankfiring wapens.... De kans is alleen wel groot dat dit ook ter ore komt van je verzekering. Van de andere leden waarvan er materiaal verdwenen is heb je grote kans dat of de verzekering bij jou aan gaat kloppen aangezien jij verantwoordelijk was voor de opslag of dat de leden zelf gaan claimen. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik heb daar geen potje voor waarmee ik zo iets kan op hoesten.
Laatst gewijzigd door racefiets op 11 feb 2014, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Grendelgeweer onklaar maken

Bericht door Erik »

racefiets schreef:Van de andere leden waarvan er materiaal verdwenen is heb je grote kans dat of de verzekering bij jou aan gaat kloppen aangezien jij verantwoordelijk was voor de opslag of dat de leden zelf gaan claimen. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik heb daar geen potje voor waarmee ik zo iets kan op hoesten.
De organisator, die het evenement organiseert en die ook de vergunning voor dit evenement beheert (en heeft toegewezen gekregen) is in feite degene die dit soort faciliteiten verzorgt. In dit geval op instignatie van BW. Zij (de organisatie) is derhalve verantwoordelijk voor dit soort zaken.

Een sleutelregeling betreffende de zeecontainer komen we wel uit, het zal erop neer komen dat de sleutel weggeborgen wordt door zorg van de organisator. Dát moet dan ook aangegeven worden bij BW, die zal moeten instemmen met deze regeling.
Zo niet is de enige oplossing: opbergen in het politiebureau (een oplossing die ik ook al heb meegemaakt binnen onze hobby)

Come to think of that:
Dat kan mooi gecombineerd worden met een parade door het dorp! Geweldig! Strak militair marcheren, geweren over de schouder, mitrailleurs in de groepen mee! Ik krijg nu al een strakkig gevoel in mijn trekken en velden! :wink:
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Grendelgeweer onklaar maken

Bericht door racefiets »

Wel een mooie oplossing inderdaad om een rondje te marcheren. Gratis reclame voor jullie evenement. Nadeel is alleen dat een of andere dropl*l van het ministerie heeft bepaald dat er geen wapens meer mogen worden opgeslagen op de diverse bureaus. Dit gaat dus ook lijnrecht in tegen hetgeen in de wet geregeld is. Daar staan zelfs de tarieven voor langdurige opslag......
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Grendelgeweer onklaar maken

Bericht door Erik »

racefiets schreef:Nadeel is alleen dat een of andere dropl*l van het ministerie heeft bepaald dat er geen wapens meer mogen worden opgeslagen op de diverse bureaus......
Hm.
Ik krijg ineens een Engels woordje door, iets viercijferigs beginnend met een 'f'.
Kreeg ook net een mailtje over de zeecontainer, iets beginnend met "definitief" en eindigend op "toegewezen".
Zeecontainer it is dus!

Hrfrr.
En dit is maar één evenement! Op deze manier organiseer ik er 15-20 per jaar! In verschillende regio's! Je krijgt wel een soepele pols wegens het moeten schermen tegen alle bureaus Korpstaken. En anders wel door eh ... laat maar.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Grendelgeweer onklaar maken

Bericht door racefiets »

Ik benijd je positie absoluut niet wat dat betreft. Ik draai ook al meer dan 20 jaar mee met iets meer vergunningen dan de gewone sportschutter en weet wat er aan rare gedachten kronkels uit de kokers van BW kunnen komen.
Plaats reactie