Wat vind je naast wo2 een interessante oorlogsperiode?

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie

Wat vind je naast wo2 een interessante oorlogsperiode?

Peiling eindigde op 30 jun 2004, 14:20

De eerste Wereldoorlog
21
64%
De Griekse en Romaanse oorlogen
0
Geen stemmen
De Kruistochten
0
Geen stemmen
De Koude oorlog
4
12%
Anders namelijk:
8
24%

Totaal aantal stemmen: 33

Black Pyjama
Lid

Bericht door Black Pyjama »

Vietnam-Oorlog! Ik hou van Vietnam, ik ben verliefd op Vietnam, ik ben één met Vietnam. =P
This is war of the unwilling, led by the unqualified, dying for the ungrateful.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Black Pyjama schreef:Vietnam-Oorlog! Ik hou van Vietnam, ik ben verliefd op Vietnam, ik ben één met Vietnam. =P
en een Vietnamees.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
von Manteuffel
Lid

Bericht door von Manteuffel »

Allé, niemand de Frans-Duitse Oorlog? Al was het maar omdat de Fransoosjes op ulder doze hebben gekregen. 't Zal ulder leren! 8)

Verder nog de Napoleontische oorlogen en de Eerste Wereldoorlog.
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

von Manteuffel schreef:Allé, niemand de Frans-Duitse Oorlog? Al was het maar omdat de Fransoosjes op ulder doze hebben gekregen. 't Zal ulder leren! 8)

De Punische oorlogen zijn anders ook wel interessant ..
von Manteuffel
Lid

Bericht door von Manteuffel »

Shifty schreef:
von Manteuffel schreef:Allé, niemand de Frans-Duitse Oorlog? Al was het maar omdat de Fransoosjes op ulder doze hebben gekregen. 't Zal ulder leren! 8)

De Punische oorlogen zijn anders ook wel interessant ..
Dat zit onder de rubriek "griekse en romaanse (romeinse) oorlogen" hé.
aKoni
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Ik vind zowat alle geschiedenis interessant. :D
Brian
Lid

Bericht door Brian »

De vietnam- oorlog vind ik heel interessant, hoe het grote Amerika word 'verslagen'... guerilla- stijl van oorlogvoeren, dus vanzelfsprekend eigenlijk ook de oorlog die nu woedt in Irak (en Afghanistan -onze jongens daar-)
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Brian schreef:De vietnam- oorlog vind ik heel interessant, hoe het grote Amerika word 'verslagen'... guerilla- stijl van oorlogvoeren, dus vanzelfsprekend eigenlijk ook de oorlog die nu woedt in Irak (en Afghanistan -onze jongens daar-)
De Grote lijnen van *Guerilla oorlog* vallen daar idd mee samen maar je kan het niet met elkaar vergelijken vind ik dan.

Vind Korea, Vietnam en Afghanistan en Irak (heden EN Desert Storm onder Schwarzkopf ---> zijn prachtige boek) erg interessant.

De video's op youtube over Britse soldaten van 3 Para, Nederlandse commando's, The Battle for Falluja etc. zijn zeker de moeite waard. Hoop dat het huidige kabinet niet gaat bezuinigen op defensie want dan zijn ze in Afghanistan verloren als er geen troepen bijkomen..
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

De video's op youtube over Britse soldaten van 3 Para, Nederlandse commando's, The Battle for Falluja etc. zijn zeker de moeite waard. Hoop dat het huidige kabinet niet gaat bezuinigen op defensie want dan zijn ze in Afghanistan verloren als er geen troepen bijkomen..
We zitten nog max 2 jaar in Afghanistan en dan draait de overheid de geldkraan dicht. De komende jaren zullen er waarschijnlijk geen uitzendingen meer komen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Dodo schreef:
We zitten nog max 2 jaar in Afghanistan en dan draait de overheid de geldkraan dicht. De komende jaren zullen er waarschijnlijk geen uitzendingen meer komen.
Tsja laat ik het zo netjes mogelijk zeggen: ik ben niet zo'n voorstander van dit plan omdat je ziet dat de Britten etc. het enorm zwaar hebben in Helmand en de Pakistanen die de Taliban maar toelaten etc.. maargoed de overheid heeft er ongetwijfeld meer verstand van dan ik.
O'Neal
Lid
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Ik ben meer geïnteresseerd in de Klassieke Oudheid en het Oude Nabije Oosten.. WO I ook, maar in mindere mate.

O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Plaats reactie