Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
asjemenou schreef:Volgens mij was die slogan toch zo destijds; "Liever een raket in de tuin dan een Rus in de keuken"
De tegen slogan van de vredesactivisten uit die tijd was volgens mij; " Liever een Rus in bed dan een kruisraket". Ze hadden wel meer van die kreten als; "Ik ben van na de oorlog en dat wil ik graag zo houden"
Misschien is mijn Koude oorlog geheugen wat vertroebeld maar wie het zeker weet die mag het zeggen.
Nee ik geloof best dat je gelijk hebt hoor, ik postte slechts een vrije persoonlijke interpretatie van de slogan
Ik kies hier toch voor de oorlog in Korea, aangezien mijn grootvader daar aan de strijd heeft deelgenomen. Hij heeft daar verschrikkingen gezien waarover hij nu na meer dan 50 jaar nog steeds niets over wil vertellen...
ik vind de eerste wereldoorlog,koreaoorlog,vietnam en de amerikaanse burgeroorlog zeer interesant, ik spaar dan ook amerikaans burgeroorlog (Confederate) en zou graag vietnam sparen
Ik vind de Koude Oorlog erg boeiend, en de politionele acties in voormalig Ned. Indië. Ook vind ik de antieke oorlogen ( Punische oorlogen, Caesar in Gallië enz. ) wel fascinerend. Oorlog door de eeuwen heen fascineerd me wel, en heb dan ook de neiging naast m,n studie alles door elkaar heen te lezen. Weet iemand overigens of Bella Gallica van Julius Caesar in het Nederlands vertaald te verkrijgen is? Mijn Latijn is niet zo best...
De Amerikaanse Burgeroorlog.
Ik vind de Amerikaanse Burgeroorlog ook intressant.
Dit is voornamelijk omdat de Amerikaanse Burgeroorlog mij boeit.
De Amerikaanse Burgeroorlog is een voorbeeld van een andere oorlog dan de Tweede Wereldoorlog.