Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik kan niet stemmen!?!
Als ik moest kiezen dan koos ik de WO I, maar ik vind de Romiene en grieken ook erg interesant, ook de 80-jarige oorlogsprreekt mij aan (vooral om dat dat een van de weinige oorlogen is waar Nederland een 'hoofdrol' in speelde).
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Robin Vercammen schreef:Ik kies hier toch voor de oorlog in Korea, aangezien mijn grootvader daar aan de strijd heeft deelgenomen. Hij heeft daar verschrikkingen gezien waarover hij nu na meer dan 50 jaar nog steeds niets over wil vertellen...
ja.. mijn oudoom ook,
hij gaat altijd huilen als hij hier iets over wil vertellen.
Mijn opa heeft daar ook gevochten, hij heeft alles verteld in de docu "de laatste patroulle" 5 uur na de opnames overleed hij aan de gevolgen van een dubbele hersenbloeding.
Een oorlog maakt ook slachtoffers lang nadat hij voorbij is
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Deze oorlog is, net zoals de oorlog in Korea, een gevolg van WO2. Vietnam spreekt me op de een of andere reden meer aan dan Korea. Net zoals WO2 me meer aanspreekt dan Wo1.
Better to fight for something than live for nothing.
De Balkan oorlog. Een conflict wat voor mij veel weg heeft van de Tweede Wereldoorlog.
En natuurlijk ook de Eerste Wereldoorlog heeft mijn interesse. Jarenlange gevechten aan het Westfront waarbij de frontlijn op sommige plaatsen slechts enkele meters verschoof.
FF kijken. Isreal Arabische Conflicten. WO1. En dan vooral buiten Westen Front. Veld tochten van Ceasar en Alexander. Al heb ik daar nog niet echt veel tijd in gestoken . Spaanse en Amerikanse Burgeroolog. En die van Rusland u.r.
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!