Ik heb een vraagje m.b.t. de waarde van de spullen van mijn overgrootvader van de Eerste Wereldoorlog. Ik ben al sinds ik klein was gefascineerd door z'n medailles e.d. Nu ik militaria (weliswaar US WWII) verzamel, zou ik ook wel eens graag weten wat de waarde van deze spullen zijn buiten de enorme emotionele waarde die deze spullen hebben.
Maar laat ons het nu bekijken als een gewone grouping, alle objecten komen dus van een en dezelfde persoon. De objecten zijn:
- Belgische medailles (zie foto, weliswaar niet de beste kwaliteit), o.a. het Vuurkruis, Oorlogskruis, IJzermedaille, Overwinningsmedaille, Herinneringsmedaille en verschillende ridderordes. Bij elke medaille zit ook het bijhorende diploma.
- het Guldenboek der Vuurkaart (uiteraard staat dit op naam) uit 1937, dit boek was in zeer slechte staat en ondergaat momenteel wel restauratie
- de Vuurkaart
- een grote medaille, zoals deze verwerkt is in de voorkant van het Guldenboek (afbeelding van een soldaat, met o.a. de vermelding 'Den IJzer niet over')
-verdere nog wat kleinere pins die overeenkomen met de medailles (althans daar ga ik van uit) en een foto en een schilderij van hem in een kader

Graag jullie oordeel.
Bedankt,
Harald