Onbekende medaille (2)

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Jurryt
Lid

Onbekende medaille (2)

Bericht door Jurryt »

Hallo,

Weet iemand van jullie ook wat voor medaille dit is? Ik heb echt geen idee! Weet iemand toevallig ook wat de prijs ervan is?

Op de achterkant staat:

Fur verdienste um kriege 1914

alvast bedankt

-Juur

Afbeelding
Afbeelding
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het is het Bremen Hanseatic Kruis,
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Wat is ongeveer de waarde?
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Een euro of 60 gok ik, hoe kom je er aan?
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Ik heb een keer een lading medailles (Zie foto) voor 5 euro op een rommelmarkt gekocht. Allemaal origineel.
Afbeelding
Afbeelding
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Misschien wel origineel, maar door een zatlap ineen gestoken :)

Kriegsverdienst Kreuz heeft het lintje van EKII en vice versa!
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

ag ja, de medailles zijn belangrijker dan de lintjes ;) kzal het wel veranderen.

Wat is ongeveer de totale prijs van deze medailles?
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Als het allemaal werkelijk echt is, ik kan dat helaas zo niet zien (moet je me even hele goede detailfoto's van voor en achterzijde mailen) dan zou je het hiet hebben over een cataloguiswaarde van 70 + 22 + 13+17+ 55+ 3+ 20 +? + ? + 30 + 3 = minstens 230 Euro bij benadering.
Overigens zit aan het Frontkampfer Ehrenkreuz, de zesde van links een geheel verkeerd lint, die is van de 1 oktober medaille die hier niet bij zit zo te zien (of dat moet de 3e van rechts zijn maar dat kan ik op deze foto niet zien) het lint links van de Frontkampfer Ehrenkreuz hoort bij die betreffende medaille.
Nogmaals dit alles mits het ook allemaal echt is. Met name de EK II en de Ostfrontmedaille (twee geheel links) worden veel nagemaakt, evenals de Verwundetenabzeichen.

Het is overigens wel heel belangrijk dat het goede lint er aan zit, dit geeft meer waarde aan een medaille. Een goed lint geeft al snel een waarde van 3 tot 15 Euro meer.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

die meest linkse is WO1. Toch bedankt!
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Tsja dat kon ik niet zien maar als het EK een Wo1 versie is dan zit er wel een volledig verkeerd lint aan. Dit lint is nl pas na de machtsovername door Hitler aan het EK gegeven.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Tja, ik heb geen verstand van Duits en zoals ik zei, ik heb het voor goedkoop op een rommelmarkt gekocht, dus kon ik het niet laten liggen :)
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

No problem, maar de waarde van en Wo1 EK met goede lint is minder dan een WO 2 EK vandaar mijn opmerking. Bij mijn prijsopgave heb ik natuurlijk naar het lint gekeken en zodoende de prijs geformeerd.
Nogmaals om echt een waarde aan de stukken te kunnen verbingen zou je de goede linten moeten monteren aan de goede stukken en een goede scan/foto moeten maken, met details van voor en achterzijde van ieder stuk apart.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

aja, nou ja, ik verkoop het niet, was alleen heel erg geinteresseerd. Ik weet ongeveer de prijs van deze medailles bijelkaar en daar ging het mij vooral om :) bedankt!
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Nogmaals, ik waardeer je snelle tevredenheid, maar je weet in feite nog niets. De prijsopgave is voor gave en originele onderscheidingen. Met je foto kan daar helaas nog niets over gezegd worden. De EK WO1 is origineel overigens ongeveer 40 a 50 Euro waard met goede lint.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

okay...Bedankt; Ik ben snel tevreden, omdat ik niet Duits verzamel en dit voor 5 euro heb gekocht. Ook al is het replica ben ik goedkoop uit geweest. Ik weet ongeveer, als het origineel is, de waarde in totaal en daar ben ik tevreden mee :)
Plaats reactie