Het staat er nog denk ik. Op deze wikipedia link zie je het staan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Poelkapelle
Die mensen achterhalen die op de foto staan is onmogelijk denk ik want dat zijn volgens mij gewoon toeristen. Of het moest familie zijn van de persoon waarvan ik de foto heb.
Mvg Yente
Welk type tank?
- yente
- Lid
- yente
- Lid
Re: Welk type tank?
Om op je vraag te antwoorden.Jan Klaassen schreef:Ja, de MkIV over het hoofd gezien... Kan inderdaad ook.
Is je ook verteld hoe je van de achterkant het onderscheid male/female kan herkennen, ben daar wel benieuwd naar!
Dit antwoord werd me gegeven (met toestemming om het hier te posten

"Werd ongeveer samen met de Ieperse tank mee genomen. Ook een Mark IV Male en hiervan ben ik nog steeds 100% zeker. Want hij werd gebruikt (Mark III alvast niet en alles hoger vanaf en dan Mark VI), had de rails voor de unditching beam (Mark IV of hoger behalve Mark VI en Mark VIII Liberty/International), geen sein op dak en geen radiatoren in zijkanten (dus ook geen Mark V) en alles vanaf de Mark III waren de Female's uitgerust met een halve barbette met eronder twee luikjes en de Male met een barbette waarvan de onderkant zowel de voorkant als ook de achterkant afgeschuind waren. Mark IV en hoger hadden een uitlaatbuis die over het dak ging en achteraan tussen de rupsbanden eindigden. En je hebt nog talrijke kenmerken maar deze zijn de bijzonderst. En ik ben geen tank expert."
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Ik gaf Yente toestemming mijn reactie te plaatsen. Maar ik zal zelf nog reageren hoe je de Mark TANK serie's kan herkennen (Mark I t.e.m Mark VIII) uit de Eerste Wereldoorlog en de komende jaren daarop. Ik had altijd interesse in deze tanks en begon eens een onderzoek naar de tanks hoe ze verschillen van elmkaar. Ik wil hier, ondanks wo2 forum, toch eens uitbreiden hoe kan je een Mark tank herkennen van de serie. De Gemakkelijkste was en is nog altijd de Liberty of International, namelijk de Mark VIII. Maar om iedere keer hetzelfde te laten beschrijven, ik heb dit eens allemaal netjes uitgetypt en je kan het hier vinden.
Laatst gewijzigd door sniper snoop op 21 mei 2012, 10:10, 2 keer totaal gewijzigd.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
- Jan Klaassen
- Lid
Handig, bedankt voor de uitleg!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961