Oostenrijk-Hongaars

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Gesloten
Memory
Lid

Oostenrijk-Hongaars

Bericht door Memory »

Daar ik ook erg veel verzamel dat met Oostenrijk-Hongarije te maken heeft, hier een aantal postzegels voor de liefhebbers. er zitten zeldzame zegels tussen, waarvan enkele nooit officieel zijn uitgegeven.
mijn persoonlijke favorieten zijn de zogenaamde toeslag zegels, deze werden uitgegeven om de gewondenzorg te kunnen bekostigen. ik bezit ze ondertussen uit alle jaren uit Wo1, waarvan een uitgave uit augustus 1914, wanneer de oorlog net een paar weken aan de gang is. deze is de 1e van de middelste rij, met een beeltenis van Franz Joseph Karl. deze toeslag zegels vind je meestal op feldpost die juist naar het front ging.

Mvg,

Alex

Afbeelding
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
yente
Lid

Re: Oostenrijk-Hongaars

Bericht door yente »

Mooi en leuk verzamelgebied!
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Jan Klaassen
Lid

Bericht door Jan Klaassen »

Wat verzamel je niet? :P Leuke collectie!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Memory
Lid

Bericht door Memory »

Jan Klaassen schreef:Wat verzamel je niet? :P Leuke collectie!
Geld ;)
Nee, grapje. Ik verzamel eigenlijk vooral Oostenrijks en Hongaars wo1 en daarvoor. En natuurlijk wo2 en DDR.
En nog wel meer, maar vooral wat ik 'mooi' vind!
Ik zal vanavond nog eens wat posten met betrekking tot Oostenrijks Hongaars.

Alex
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Memory
Lid

Bericht door Memory »

Wat later dan gepland maar hier alsnog:

deze postzegels zijn na wo1 overgedrukt met het hongaars woord voor republiek. te zien zijn keizer karel en zijn vrouw Zita
Afbeelding

En een zeldzame zegel van Frans Josef, die bestemd is zoals te zien op de stempel voor Servië
Afbeelding
Gesloten