De baret is VN blauw met een zwarte binnenvoering. Het VN baretembleem ontbreekt maar uitgaande van de zichtbare gaatjes in de binnenvoering heeft deze er wel op gezeten.

Op de binnenvoering staat een witte stempel met een tekst in het Arabisch.
Deelnemende landen:asjemenou schreef:Ik heb al geprobeerd om uit te zoeken welke Arabische landen er rond 1980 VN militairen in Libanon hadden gestationeerd maar hier kom ik niet erg uit.
De officiële taal van KLibanon is inderdaad Arabisch. Daarnaast spreekt een deel van de bevolking het meer geografisch geëigende Aramees.asjemenou schreef:En ik altijd maar denken dat de Arabische volkeren elkaar redelijk konden verstaan. Blijkbaar zit er dan ook genoeg verschil tussen de Marokkaanse en Libanese taal.
Inmiddels heb ik een vertaling van de Arabische stempel. De stempel vermeld dat de baret gefabriceerd is in Koeweit. Ook wordt de maat van de baret vermeld en deze is 57. Helaas staat er geen jaartal in de baret vermeld. Blijkbaar exporteert Koeweit meer dan alleen aardolie; http://www.alibaba.com/corporations/ber ... -TR64.html .kimji schreef:Op de lokale bazar werden deze baretten ook wel verkocht. Er was een bazar gericht op de VN militairen, waar je alles kon krijgen, en had men het niet dan was het er binnen een week - zelfs Kuifjes in het nederlands, hoe ze het deden was een raadsel...
Ik kan geen arabisch lezen en weet niet het verschil tussen Iranees en Libanees, maar ik gok op een lokale aankoop. Deze waren wat dunner (minder warm) en waren wel in elke maat verkrijgbaar.
Als toevoeging:johan willaert schreef:Het verschil met de P14 zit in enkele kleine details naast het kaliber: P14 = .303 maar M1917 = .30-06