Ter info: ook M1 Garand rifles werden aan GB geleverd en met de rode band gemarkeerd...
Dat waren dan wel de bofferds....johan willaert schreef:Ter info: ook M1 Garand rifles werden aan GB geleverd en met de rode band gemarkeerd...
Je ziet dat de M1917 geen koper disc in de kolf heeft en dat er geen vijs in het voorhout net achter de voorste riembeugel te vinden is.johan willaert schreef:April 1918 gemaakte Winchester M1917
![]()
De FS cap voor onderofficieren en officieren in service dress (Dagelijks Tenue) mocht inderdaad een privé aangeschafte donkerblauwe cap zijn, toegestaan al vanaf 1941. Bovenzijde oranje, met oranje biezen voor onderofficieren en gouden biezen voor adjudanten, vaandrigs/kornets en officieren. Vervallen per 31 januari 1951. Onderofficieren een metalen leeuw, de hogere categorie een geborduurde op zwart. (Bron: Talens)honved schreef:Moin,
Prachtig uniform, heb deze ooit in mijn oude collectie gehad.
Misschien moet je er even bij vermelden dat de bovenzijde van het schuitje oranje van kleur is, kan van belang zijn.
Wie weet is er iemand die je er meer over kan vertellen.
Hier een reactie terug. Weet je het verzamelen van items uit de Nieuw Guinea periode is niet eenvoudig. Veel geduld hebben en toe slaan als er iets wordt aangeboden.pistole38 schreef:Je hebt een mooie collectie opgebouwd. Daarom prachtig om te zien hoe je deze uniformen tentoonstelt en tot hun recht laat komen. Bedankt voor het delen van deze fotos.
Ik heb altijd een zwak gehad voor knil/papoea-n-guinea tijdperk, en een tijdje geleden heb ik zelf een aantal uniformen van een bekende Knil/Papoea officier aangekocht.Helaas nog steeds geen tijd gehad om deze fatsoenlijk op te zetten. Door jouw topic besef ik me weer goed, dat die uniformen totaal niet tot hun recht komen bij mij. Misschien moet ik toch eens overwegen of ik ze niet wil verkopen aan verzamelaar die er meer aandacht voor heeft.
Vertel mij watPapoea1962 schreef:Je moet de foto's uit deze periode maar eens gaan bekijken en zien hoeveel mogelijkheden er zijn aan uitrusting die men toen gebruikte.