Beaumont geweer met bajonet

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aart
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 dec 2005, 22:47
Locatie: Overijssel

Beaumont geweer met bajonet

Bericht door Aart »

Ik weet dat de door mij onlangs aangeschafte Beumont hier niet hoort te staan maar ik vind het leuk om hem te laten zien. De bajonet hoort erbij (zelfde nummer als geweer).

Het wapen is in 1877 gemaakt bij de firma Stevens in Maastricht en in 1890 omgebouwd van enkelschots naar 5-schots. Het is een zwartkruit wapen en dus vrij.
Bijlagen
Nederlnds Beaumont geweer (Stevens/Maastricht)
Nederlnds Beaumont geweer (Stevens/Maastricht)
Beaumont-2.JPG
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.

Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
Steven65
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2016, 11:13

Re: Beaumont geweer met bajonet

Bericht door Steven65 »

Beste Aart ik weet iemand in Apeldoorn met zo n helm die er misschien wel afstand van wil doen een vraag voor mij zelf ik zou graag zelf een beaumont met bajonet aanschaffen weet jij er een te koop en aan welk bedrag moet ik ongeveer denken Hartelijke groeten Steven
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Beaumont geweer met bajonet

Bericht door Erik »

Aart schreef:Het wapen is in 1877 gemaakt bij de firma Stevens in Maastricht en in 1890 omgebouwd van enkelschots naar 5-schots. Het is een zwartkruit wapen en dus vrij.
4-schots, systeem Vitali, M71/88. Het magazijn dient om een houten clip met metaalstripjes te herbergen, op de clip zitten vier patronen kal. 11x52R.
Mooi wapen en inderdaad vrij! Bijzonder dat je de correcte bajonet erbij hebt! Pas op met de patroontrekker; die zit los in het systeem en valt eruit als je het systeem uitbouwt/uitneemt voor onderhoud.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie