Meest capabele commandant tijdens de Eerste Wereldoorlog
- Zitadelle
- Lid
- Contacteer:
Meest capabele commandant tijdens de Eerste Wereldoorlog
Wie vinden jullie nu de meest capabele commandant die in actie was in de jaren van 1914 tot 1918?
Met 'meest capabel' bedoel ik wie het meest succesvol was qua grond veroverd, qua tactisch gebruik van de troepen etc.
De commandant die bij mij dan meteen komt bovendrijven is Von Lettow-Vorbeck die gedurende de gehele oorlog met zijn groepje Duitsers in Oost-Afrika de in de meerderheid zijnde Britten heeft weten te ontlopen.
Impressive....
Met 'meest capabel' bedoel ik wie het meest succesvol was qua grond veroverd, qua tactisch gebruik van de troepen etc.
De commandant die bij mij dan meteen komt bovendrijven is Von Lettow-Vorbeck die gedurende de gehele oorlog met zijn groepje Duitsers in Oost-Afrika de in de meerderheid zijnde Britten heeft weten te ontlopen.
Impressive....
-
- Lid
- Zitadelle
- Lid
- Contacteer:
Waarom? Thomhasj heeft niets met de drugs te maken, alleen met het feit dat ik nogal stoned keek op mijn pasfoto van de eerste klas. Natuurlijk was ik niet stoned (ik gebruik geen drugs en rook ook niet), sindsdien ben ik altijd zo genoemd.
Maar als mijn naam op dit forum in enigerlei mate ophef veroorzaakt verander ik hem wel. Alleen moet ik wel toevoegen dat het op andere forums geen probleem is....
Maar als mijn naam op dit forum in enigerlei mate ophef veroorzaakt verander ik hem wel. Alleen moet ik wel toevoegen dat het op andere forums geen probleem is....
http://www.t-kwadraat.nl/
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
-
- Lid
- Contacteer:
- mario
- Lid
- Contacteer:
- Zitadelle
- Lid
- Contacteer:
de kleine aanvoerders mogen ook hoor
http://www.t-kwadraat.nl/
- mario
- Lid
- Contacteer:
1) Von Lettow-Vorbeck, om dezelfde redenen als hierboven.
2) Erwin Rommel, die als commandant van een aantal stoottroepen vanaf Tolmin binnen een dag de stellingen op de Kolovrat wist te veroveren. Dit wel als onderdeel van een veel groter front aan de Isonzo.
3) De Duitse commandant (ik kan even zijn naam niet terug vinden) die zijn artillerie liet oefenen op bewegende doelen, voordat er sprake was van het inzetten van tanks. (en alsof de duvel ermee speelde, de eerste tankaanval begon inderdaad in het gebied waar hij zijn geschut had staan.)
2) Erwin Rommel, die als commandant van een aantal stoottroepen vanaf Tolmin binnen een dag de stellingen op de Kolovrat wist te veroveren. Dit wel als onderdeel van een veel groter front aan de Isonzo.
3) De Duitse commandant (ik kan even zijn naam niet terug vinden) die zijn artillerie liet oefenen op bewegende doelen, voordat er sprake was van het inzetten van tanks. (en alsof de duvel ermee speelde, de eerste tankaanval begon inderdaad in het gebied waar hij zijn geschut had staan.)
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
-
- Lid
- Contacteer:
Dat was de Generaal von Walter 54e Reserve Divisie. Een Generaal der Artillerie .mario schreef:De Duitse commandant (ik kan even zijn naam niet terug vinden) die zijn artillerie liet oefenen op bewegende doelen, voordat er sprake was van het inzetten van tanks. (en alsof de duvel ermee speelde, de eerste tankaanval begon inderdaad in het gebied waar hij zijn geschut had staan.)
- mario
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Basiskennis? Nee, ik wist dat Keegan dat uitgezocht had...mario schreef:Ja, inderdaad. BasiskennisHauptmann schreef:
Dat was de Generaal von Walter 54e Reserve Divisie. Een Generaal der Artillerie .![]()
Maar wat is jouw lijstje?
Lijstje is ff lastig.
Uiteraard onze Duitse vriend in Oost Afrika.
Verder is het moeilijk, veel aanvoerders hebben goede en slechte zaken gedaan.
Ik denk er nog even over na.
-
- Lid
Onze koning omdat die weigerde de belgen intezetten bij een stormloop waarbij 100000den mensen zouden sneuvelen en geen terreinwinst zou geboekt zijn!!!+ Omdat hij een deel onder water heeft gezet waardoor de duitsers gestopt werden en het von schlieffen plan niet tot uitvoering kon gebracht worden wat zeker een belangrijke wending in de oorlog veroorzaakt heeft!!
- mario
- Lid
- Contacteer:
Op dat moment was het Schlieffenplan al mislukt. Dat was het eigenlijk al bij de slag om de Marne. Daarna begon pas de "race naar de zee".WWIbruno schreef:Omdat hij een deel onder water heeft gezet waardoor de duitsers gestopt werden en het von schlieffen plan niet tot uitvoering kon gebracht worden wat zeker een belangrijke wending in de oorlog veroorzaakt heeft!!
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
- mario
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer: