Militaire trompet/hoorn?

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Militaire trompet/hoorn?

Bericht door Mr Mojo Risin »

Beste forumleden,

Graag zou ik iets meer willen weten over volgende trompet (als het al zo genoemd wordt). Het enige dat ik tot nu toe weet is dat deze geproduceerd werd door de firma Gebroeders De Prins uit Antwerpen in 1934. Het model doet me alvast militair aan maar zeker ben ik natuurlijk niet. Heeft iemand hier misschien meer informatie over?
P1070232.JPG
P1070233.JPG
Alvast bedankt! :)
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Millcoll
Lid

Re: Militaire trompet/hoorn?

Bericht door Millcoll »

Je moet maar eens zien bij mijn collectie hier op het forum. Ik heb exact dezelfde eentje uit 1939 (andere maker). Ik heb van verschillende gehoord dat het een infanterie trompet is.
Er zijn foto's (ik zal eens zien of ik ze terug vind) waarop je kan zien dat dergelijk model -met ook dezelfde 'floush'- gebruikt is door het Belgische leger.
Mr Mojo Risin
Lid

Hartelijk bedankt mathias! :) Weet je ook de waarde van dit item? Het zit namelijk zo: de trompet is niet van mij en de mensen die ze aan me lieten zien willen er van af geraken. Ik had het hier gepost omdat ik vond dat ze wel mochten weten wat ze in huis hadden i.p.v. van ze zwaar onder de waarde van de hand te doen.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Millcoll
Lid

Bericht door Millcoll »

Het is zo een item dat je niet vaak voorbij ziet komen dus de prijs is (voor mij) nogal moeilijk.
Bij mij vroeg de man 25 euro en heb ik ze voor 20 kunnen kopen.
Dus ik denk dat je rond die prijs wel goed zit.
Erik
Beheerder
Beheerder
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Bericht door Erik »

Voor een soortgelijke pistonloze trompet van Nederlandse makelij (Instrumentenfabriek Tilburg) heb ik 55 EU betaald, inclusief het negen meter lange koord (groen) met de kwasten van ongeveer hetzelfde model als afgebeeld. Gekocht in 2008.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Mr Mojo Risin
Lid

Re: Militaire trompet/hoorn

mathiasaerts schreef:Je moet maar eens zien bij mijn collectie hier op het forum. Ik heb exact dezelfde eentje uit 1939 (andere maker). Ik heb van verschillende gehoord dat het een infanterie trompet is.
Er zijn foto's (ik zal eens zien of ik ze terug vind) waarop je kan zien dat dergelijk model -met ook dezelfde 'floush'- gebruikt is door het Belgische leger.
De juiste benaming is klaroen. Heb ik nog vernomen van een kennis maar ik dacht dat jij dat ook wel wilde weten. :wink:
Millcoll
Lid

Bericht door Millcoll »

Bedant Mojo! :)
Mr Mojo Risin
Lid

En ik heb besloten de klaroen maar zelf te kopen. Een kleine impulsaankoop. Het is niet mijn verzamelgebied maar ik vond het wel iets leuk. :P En het blijft tenslotte toch iets van het Belgisch leger, wat altijd toch een zekere charme heeft voor mij.
Millcoll
Lid

Bericht door Millcoll »

Das leuk om de week mee te beginnen :D
Het is een niet al te veel voorkomend stuk, en zal zeker niet mistaan in je collectie. :wink:
Plaats reactie