Croonaart bos

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
mario
Lid
Contacteer:

Bericht door mario »

779arien schreef:Proficiat Mario met het stuk dat je schreef.
Aan de foto's te zien vind ik dat men Bayernwald best in zijn oorspronkelijke staat gelaten had.
De vraag is hoe origineel die staat dan was. Er heeft natuurlijk al enige tijd een museum gestaan in de jaren 80 van de vorige eeuw. Ik weet niet of er destijds al veel aan het terrein is aangepast.
779arien schreef: Ik vrees echter dat ik hetzelfde resultaat zal te zien krijgen als bij de "hergerestaureerde" Dodengang in Diksmuide.
Ja, dat blijft moeilijk. Eigenlijk wil je de mensen laten zien hoe het was, maar dat is niet uitvoerbaar. Rommel, geur en geluid ontbreken. Misschien zou het helpen als het gras dat er groeit verwijderd wordt en, op de wandelpaden na, het terrein voorziet wordt van een flinke laag modder/klei. (ik heb het hier over Croonaart, niet de Dodengang).
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
Magneet
Lid

Bericht door Magneet »

de loopgraven die er lagen ten tijde van het museum waren volgens verschillende boeken door de beheerder van het museum zelf uitgegraven, de huidige zouden volgens het originele plan zijn nagemaakt :)
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

[quote="marioEr heeft natuurlijk al enige tijd een museum gestaan in de jaren 80 van de vorige eeuw.]

Wat klinkt dat lang geleden he?? :wink:
mario
Lid
Contacteer:

Bericht door mario »

ironmarc schreef: Wat klinkt dat lang geleden he?? :wink:
:) Dat dacht ik ook toen ik het schreef.
mario
Lid
Contacteer:

Bericht door mario »

Magneet schreef:de loopgraven die er lagen ten tijde van het museum waren volgens verschillende boeken door de beheerder van het museum zelf uitgegraven, de huidige zouden volgens het originele plan zijn nagemaakt :)
Je hebt helemaal gelijk. Ik lees het zojuist in een brochure.
Bob Marien
Lid

Bericht door Bob Marien »

mario schreef:
Magneet schreef:de loopgraven die er lagen ten tijde van het museum waren volgens verschillende boeken door de beheerder van het museum zelf uitgegraven, de huidige zouden volgens het originele plan zijn nagemaakt :)
Idd volledig gelijk. Maar ik denk hier vooral aan de mijnschacht. Ik heb de oude williswaar tamelijk vervallen mijningang nog gezien. Ik ben benieuwd wat ze daarvan gemaakt hebben.
:(
Magneet
Lid

Bericht door Magneet »

779arien schreef:
mario schreef:
Idd volledig gelijk. Maar ik denk hier vooral aan de mijnschacht. Ik heb de oude williswaar tamelijk vervallen mijningang nog gezien. Ik ben benieuwd wat ze daarvan gemaakt hebben.
:(
eromheen hebben ze net als in de rest van de loopgraven met rieten/houten vlechtwerk gewerk en over de ingang zit een plasticen plaat heen
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Nee toch..plastiek. Straks gaan ze nog een automatische schuifdeur plaatsen ook :full:
War is something human...
Magneet
Lid

Bericht door Magneet »

Ruben schreef:Nee toch..plastiek. Straks gaan ze nog een automatische schuifdeur plaatsen ook :full:
alleen over het gat, waarschijnlijk om te voorkomen dat er nog meer rotzooi in komt te liggen
Mathieu
Lid

Bericht door Mathieu »

Ik ben vandaag ook naar het Croonaartbos geweest (voor de 3de keer al sinds het gerestaureerd is).

Wat ik ook aanraad is om eens op de velden naast het bos even te zoeken want daar liggen de Shrapnellbolletjes en kogels (en vooral heel veel schroot) met het blote oog voor het oprapen, dan stel je toch de vraag wat er nog allemaal niet onder de grond zit.
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Ja misschien nog een paar granaten waar je per ongeluk op stoot bij het graven, en die dan lekker exploderen :zapped:
War is something human...
amersfoortskei
Lid

Bericht door amersfoortskei »

Me vader was daar in 1974 hij heefd daar gefilmd met ze camera in kleur helaas zonder geluid maar ik zie precies hoe het daaruit zag.
de heer becard de beheerder en ook eigenaar in die tijd staat er ook op.
in zijn gerage konje een biertje drinken en genieten van de vondsten die zijn gedaan op zijn erf.
toevallig waaren ze aan de overkant van het muzeum (frouenlob) een stoffelijk overschot (duitser) aan het opgraven ook dat staat erop de spullen van de duitser gingen het muzeum in.
na het overlijden in 1986 van de heer becard heefd zijn zoon alles laten vergaan toen hij ging verhuizen liet hij alles staan van zijn vader (dus wo1 spullen) alles is gestollen wat in en om het huis was.
en dat was niet misselijk wat daar stond aan wo1 spul. :(
HOOGECRATER
Plaats reactie