[WO1] Boek: De weg naar Verdun

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
ironmarc
Lid

[WO1] Boek: De weg naar Verdun

Bericht door ironmarc »

Ik wil graag weten of het boek De weg naar Verdun van autheur: Ian Ousby de moeite waard is om aan te schaffen.
Leek me wel een goed boek...
Peter Verdun
Lid

Bericht door Peter Verdun »

Ik heb over dit boek al vaker discussies gehad. De een vindt het niets de ander vindt het een goed boek. Ik behoor tot de groep die het niets vindt. Voor het geld zijn er betere boeken over Verdun te krijgen.
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Waarom vond je het nix als ik vragen mag? Staan er ook ooggetuigen verslagen in?
Welk boek over Verdun vind je een aanrader?
Peter Verdun
Lid

Er staan idd wel wat ooggetuigenverslagen in. Hetgeen waar ik me vooral aan stoorde in dit boek is dat het echt over de weg naar de slag om Verdun gaat, dus voornamelijk politiek. Niet dat dit geen interessant onderwerp is maar de wijze waarop het door de auteur gebracht wordt staat mij niet echt aan.

Aanraders: Dag zonder einde, Allistair Horne (NL versie van The price of Glory)
Niet specifiek Verdun maar wat ooggetuigen verslag wel goed: De oorlogsbrieven van Carl Heller. Hiernaast vind ik Verdun Verdwijnende getuigen van Hans Andriessen ook goed, al heb ik hier en daar wel wat opmerkingen over dit boek.

I.v.m een verhuizing heb ik al mijn boeken niet bij de hand, anders had ik je meer uitgebreide tips kunnen geven. Voor de rest zie de boekenlijst op mijn website.

Peter
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

oke bedankt Peter, ik wil lezen over de slag zelf, het verloop van de slag, al ken ik dat wel een beetje, en de dingen die zich daar hebben afgespeeld. Dat maakt een bezoek aan Verdun nog interessanter denk ik!

Bedoel je Slag zonder einde?

Oja je link werk bij mij niet, maar ik denk dat het om deze site gaat:
http://home.wanadoo.nl/battleofverdun/N ... ndexnl.htm
Heb je nl een Reisverslag gestuurd :)
Peter Verdun
Lid

Het is idd Slag zonder einde. Dit boek is met wat zoekwerk nog wel te vinden! En hiernaast uitgebreider dan het origineel (The price of Glory) Wat mijn website betreft, deze ligt plat ivm de limiet van het dataverkeer.

Nogmaals bedankt voor je reisverslag.
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

oke thanx voor de info, ik ga zeker op zoek naar het boek, hoop het ergens tegen te komen!

Even of topic; toffe site, dit was de eerste keer dat ik over Verdun las! En heb er veel info uit kunnen halen!
Plaats reactie