Uitrusting stukken Vietnam?

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Jan m
Lid
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Uitrusting stukken Vietnam?

Bericht door Jan m »

bedankt
A. de Koster
Lid
Contacteer:

Bericht door A. de Koster »

earlymb schreef:Dan is het een standaard ALICE hoes. De nylon M1967 webbing (voorloper van ALICE), in beperkte mate correct voor laat-Vietnam, verschilt op details hiervan.
Hoe bedoel je correct? De Amerikanen waren qua grondtroepen in 72 allemaal weg en is dit geen Vietnam periode.
http://www.zeeland1914-1918.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan m
Lid

Bericht door Jan m »

Dat wist ik niet. Ik dacht dat de Amerikanen tot en met 1975 in Vietnam zaten. Ik heb het opgezocht en er vanaf 1973 inderdaad geen Amerikaanse soldaten meer in Vietnam waren. Maar de hoes van de veldfles kan toch tijdens de Vietnam oorlog gemaakt zijn? Hij is niet gebruikt maar dat zijn veel spullen uit 1945 ook niet. Hierbij gaat het ook om iets uit de tweede wereldoorlog.
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

A. de Koster schreef:Hoe bedoel je correct? De Amerikanen waren qua grondtroepen in 72 allemaal weg en is dit geen Vietnam periode.
Inderdaad. Maar 1967 ligt voor 1972. M1967 uitrusting werd in de loop van 1968 stuksgewijs ingevoerd, hoewel de de oudere M1956 webbing 90% van de gebruikte uitrusting bleef uitmaken. Met 'beperkt correct voor laat-Vietnam' bedoel ik dus M1967 webbing, niet de Alice.

Jan m schreef:Maar de hoes van de veldfles kan toch tijdens de Vietnam oorlog gemaakt zijn? Hij is niet gebruikt maar dat zijn veel spullen uit 1945 ook niet. Hierbij gaat het ook om iets uit de tweede wereldoorlog.
Nee, deze hoes is geproduceerd in 1975 en dus ruim na het einde van de Amerikaanse inmenging in Vietnam. Hij zou wel correct zijn voor bijvoorbeeld Panama of de Eerste Golfoorlog (1991). M1967 webbing hoezen hebben plastic drukknoppen. De opvolger van M1967 webbing (dat niet zo lang in gebruik is geweest) is de ALICE uitrusting. Een aantal delen (zoals de veldfleshoes) zijn qua model vrijwel identiek gebleven en verschillen alleen op kleine details, maar bijvoorbeeld de ALICE koppelriem en suspenders zijn van een geheel nieuw model.
Jan m
Lid

Bericht door Jan m »

Oke bedankt weer wat geleerd.
Jan m
Lid

Bericht door Jan m »

ik heb besloten om de spullen op het kleine minutietasje na te verkopen. wat zou ongeveer de waarde zijn?

alvast bedankt, Jan
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Met het 'klein munitietasje' bedoel je het echte munitietasje of de NL aanmaak Jungle First Aid Pouch?

Riem 20-25 euro, ALICE veldfleshoes 5 euro, veldfles 50 cent op de rommelmarkt, munitietasje 2 euro.
Jan m
Lid

Bericht door Jan m »

nl aanmaak inderdaad. Bedankt voor de informatie. Voor de hele partij met nog meer Nl jaren 50-60-70 heb ik tien euro betaald.
Plaats reactie