Ooorlog in de bergen

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Brodie
Lid
Contacteer:

Bericht door Brodie »

well said YPPY
mario
Lid
Contacteer:

Bericht door mario »

Hee Brodie,

Heb je nog meer foto's van 5 Torri ?
Ik had er nog niet van gehoord. Ben wel erg benieuwd.

Ik ga zeker nog een keer naar het Isozno front. Is het de moeite waard om "een klein beetje" om te rijden, om daar de boel eens te bekijken?
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
KätheHelfrich
Lid
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Dodo schreef:
Veel dorpen en steden huurden uit respect voor hun gevallenen kunstenaars in om monumenten te ontwerpen. Hier mocht het kennelijk niets kosten
tja, als je echt denkt dat dit door een gemeente werd gedaan...
Wellicht was het gewoon iemand die zelf een monument gemaakt heeft. Dat hoef niet meteen iemand te zijn met artistieke aanleg.
Dan nog kan een ander van mening zijn dat het weinig uitstraalt en dat er mooiere monumenten zijn.

En ik weet zeker dat Brodie ( als ik zo zn topics hier met bijbehorende foto's bekijk)
heus wel hele mooie gezien heeft,
toch?
Foto's please?
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Omdat er sprake van was dat ik een ban zou krijgen vanwege een discussie gisteravond met Brodie raakte ik in contact met ene Yvonne. Zij is een moderator van dit forum. Ze heeft beloofd een topic te beginnen over monumenten m.b.t. de Eerste Wereldoorlog. Ik kijk er met spanning naar uit want er zijn zoveel mooie dingen te zien aan het oude front. En Käthe, ik denk dat ze er jou ook een plezier mee doet. Zelf moest ik eens bijna huilen van ontroering in Vladslo...
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
KätheHelfrich
Lid
Contacteer:

Een ban?
Dan heb ik iets gemist zeker...
Maar goed, ik wacht af, dan kan Brodie ondertussen zijn mooiste foto's ook opzoeken!
KätheHelfrich
Lid
Contacteer:

Remarque schreef:. En Käthe, ik denk dat ze er jou ook een plezier mee doet. Zelf moest ik eens bijna huilen van ontroering in Vladslo...
Vladslo is een plek waar ik eens in de zoveel tijd naartoe moet,
dan gaat er niemand mee, ik wil daar alleen zijn, afzonderen, denken, voelen, contempleren.
En nee geen bezoek van 5 minuten, ik kan er lang zijn en blijven,
dus,
als u zegt dat u ooit eens bijna moest huilen van ontroering...
wel,
bij mij is het geen bijna..
Bob Marien
Lid

Bericht door Bob Marien »

Ik heb een nieuw topic gestart bij WOI Algemeen over monumenten omdat we hier aan het afwijken zijn van het onderwerp "Oorlog in de bergen".
Akkoord? :wink:
Plaats reactie