Boeken over WO I

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Het was de bovenste film volgens mij. De voorkant zag er wel zwart-wit uit, maar aan de achterkant leek het wel of het een film in kleur was. Vandaar dat ik ging twijfelen. Ik ging er tenminste van uit dat de film in zwart-wit zou zijn.
Remarque's boek hadden ze niet bij de plaatselijke tweedehandsboekenwinkel, maar de eigenaresse kende het boek wel en ze heeft het regelmatig staan. Ik ga dus volgende week nog eens kijken. :)

Ik ben behoorlijk streng. :P

Van Pratchett heb ik nog niks gelezen. Klinkt niet bekend. Tenzij hij/zij ook over China heeft geschreven, dan staat er vast een boek in de kast hier. ;)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
KätheHelfrich
Lid
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

YPPY schreef:
Van Pratchett heb ik nog niks gelezen. Klinkt niet bekend. Tenzij hij/zij ook over China heeft geschreven, dan staat er vast een boek in de kast hier. ;)
:P
Je gaat offtopic :P
4 dozen China boeken hebben? :)
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

:/ Het huis is vol.

Was het nu de goede film?
KätheHelfrich
Lid
Contacteer:

Dat is de oude ja :)
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
Zhukov
Lid
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik vond zelfmoord der giganten ook wel een leuk boek. Beschrijft niet de hele Eerste Wereldoorlog, maar slechts de gebeurtenissen aan het Oostfront _/-\o_
Вместе мы непобедимы
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Wie heeft dat geschreven en kun je er wat meer over vertellen? Is het een roman, informatief, of wat anders?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Zhukov
Lid
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Zelfmoord der giganten
Het oostelijk front in de Eerste Wereldoorlog

Auteur; Alan Clark
Vertaling; J.F. Kliphuis
1971, A.W.Sijthoff Uitgeversmaatschappij NV, Leiden

ISBN; 90 218 4031 6

Informatief boek dat wel leest als een doorlopend verhaal, dus geen opsomming van feitjes oid. Wel een hoop informatie, dus ook te gebruiken als eventueel naslagwerk. Staan ook een hele hoop plaatjes in, foto's van alle grote partijen aan het front, Duitsland, Rusland en Oostenrijk-Hongarije. Ook staan er behoorlijk wat kaartjes in, zodat je een beetje na kunt kijken waar wat gebeurde.

Ik vond het iig een leuk boek, ik zit verder niet zo in WOI, dus ik heb geen idee of het een beetje een erkend boek is, om het zo maar te zeggen. Maar ik vond het een interessant boek :)
Вместе мы непобедимы
turbo
Lid

Bericht door turbo »

Ik heb pas een boek over WO1 gekocht dat nog niet echt ter sprake is geweest dacht ik.

nl. De eerste Wereldoorlog van Hew Strachan

Kent iemand dit?
KätheHelfrich
Lid
Contacteer:

Zou YPPY haar DVD al bekeken hebben?
En hoe staat het met de boeken YPPY?
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Die dvd heb ik nog niet. :| Hij is hier niet te koop en ik werk dagen van 15 uur. Als ik dan thuis ben, wil ik vooral slapen. Dit is mijn enige vrije dagdeel van de week en dan moet ik nog boodschappen doen voor mijn werk. Ik ben wel begonnen in het boek over Johanna, maar het schiet door de drukte niet op.

Wordt vervolgd. ;)
Lucille
Lid
Contacteer:

Bericht door Lucille »

turbo schreef:Ik heb pas een boek over WO1 gekocht dat nog niet echt ter sprake is geweest dacht ik.

Kent iemand dit?
Ik heb ervan gehoord, het schijnt een heel erg goed boek te zijn. Heb je de Nederlandstalige- of de Engelstalige versie gekocht? En wat vind je van het boek tot nu toe? Helder geschreven, duidelijk lettertype, zitten er veel of weinig foto's in, etc.

Ik zou het graag willen weten, omdat ik overweeg dat boek ook te kopen, maar twijfel tussen de Nederlandstalige- en de Engelstalige versie. Vertel me maar gewoon wat over jouw versie van het boek, dat helpt me alvast veel. :) 8)
"De weerelt is een speeltoneel: elck speelt zyn rol en kryght zyn deel." ~ Joost van den Vondel
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Dat boek over Johanna uit mijn vorige post ging dus over Julia. De schrijver heet Jonathan. Vandaar de vergissing denk ik.

Gisteravond heb ik het uitgelezen. Nu ga ik een weekendje weg, over een week heb ik vakantie, dan zal ik er wat meer over tikken. :)

*Weer alleen*
Marcfire
Lid

Bericht door Marcfire »

Het boek van Andriessen is zowat het eerste boek dat ik over WO1 gelezen heb en ik vond het een goede verzameling foto's en ook qua verhaallijn is het wel een aanrader.

Het geeft algemene info van de gebeurtenissen die tot WO1 geleid hebben en het geeft een verslag van de gebeurtenissen tijdens de oorlog.
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

turbo schreef:Ik heb pas een boek over WO1 gekocht dat nog niet echt ter sprake is geweest dacht ik.

Kent iemand dit?
Dit is een redelijk nieuw boek toch? Was laatst in Duitsland en volgens mij werd het flink gepromoot. Heb het zelf niet gelezen.
Marcfire
Lid

Bericht door Marcfire »

Ik heb van de week het boek 'Nederlanders in de Grote Oorlog' gekregen. Is geschreven door Jorge Groen en gaat over de verhalen van Nederlanders die of aan Geallieerde of aan Duitse zijde hebben gevochten.
Plaats reactie