Overzicht Nederlandse baretemblemen vanaf 1945

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Overzicht Nederlandse baretemblemen vanaf 1945

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste moderator,

Heb je al deze vragen ook gesteld bij het openen van het NVR/DDR sub forum ? (dat komt zo dadelijk bij mij op)

Inderdaad, daar is HEEL VEEL belangstelling voor dit boven vernoemde sub-forum.

Maar zoals ik al zei en geschreven heb aan Proos. Hoe ik het zou aanpakken (niet zo onoverzichtelijk als dat van NVA/DDR) maar per embleem met geschiedenis en voorbeelden en het is dan ook aan de leden die de ontbrekende zaken kunnen aanvullen. Dit is helaas niet te doen in een stiky topic want dan zie je op den duur door het bos de bomen niet meer staan en dan haken de mensen ook af. Onoverzcihtlijkheid is geen troef voor een forum.

Dit is reeds uitgelegd aan Proos en verschillende moderators.

De kans is groot dat je dan ook andere leden gaan aantrekken die nu hier hun gading niet kunnen vinden. Maar dat is altijd afwachten. :?

En wat de hek zegt vieuws ?
Zo ken ik iemand op een ander forum (ook een Nederlands die zijn topic 10 maal en meer per dag bezoek, bijgevolg op een jaar of 5 meer dan 100.000 bezoekers !!!)

Maar echt, voor mij hoeft het niet, je moet niet denken dat ik een bedelaar ben, daarvoor ben ik te oud en al te veel ervaringen gehad met forum en vooral met mensen die in feite niet verder WILLEN zien dan hun neus lang is.
Maar het was enkel de bedoeling een blijvende bron voor deze emblemen (kan trouwens nog uitgebreid worden met mouw en andere emblemen van het Nederlandse leger na 1945) te maken.

Met vriendelijke groeten,

Guy
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Overzicht Nederlandse baretemblemen vanaf 1945

Bericht door michiel01 »

Beste Guy,

graag beantwoord ik je vragen, om gelijk 1 ding duidelijk te maken, de communicatie met stafleden wordt door ons integraal besproken en over gecommuniceerd. Je berichten aan de Beheerder en diverse moderators zijn mij dus bekend.
uniformverzamelaar schreef:Heb je al deze vragen ook gesteld bij het openen van het NVR/DDR sub forum ? (dat komt zo dadelijk bij mij op)
Jazeker, deze vragen zijn vooraf gesteld, het NVA deel was ook ooit onderdeel van het Eerste Wereldoorlog en overige tijdvakken subforum. Daar is iemand geweest die de bal WEL heeft opgepakt en er wat van heeft geprobeerd te maken. Ook daar hebben we als Staf eisen en vragen aan gesteld en ondersteund om er wat van te maken. Gelijke monniken, gelijke kappen.
uniformverzamelaar schreef:Maar zoals ik al zei en geschreven heb aan Proos. Hoe ik het zou aanpakken (niet zo onoverzichtelijk als dat van NVA/DDR) maar per embleem met geschiedenis en voorbeelden en het is dan ook aan de leden die de ontbrekende zaken kunnen aanvullen. Dit is helaas niet te doen in een stiky topic want dan zie je op den duur door het bos de bomen niet meer staan en dan haken de mensen ook af. Onoverzcihtlijkheid is geen troef voor een forum.
Ja dat weet ik, wat let je dan om met 1 embleem te starten en te laten zien hoe je het wilt hebben? In mijn vorige post krijg je van mij het aanbod dat ik daar in modereer zodat het overzichtelijk blijft. Als die ene staat, het volgende embleem in een nieuw topic, and so on. Of je dat nu hier doet of in een subforum maakt in essentie geen enkel verschil. Als dat aanslaat, dan gaan we daar in mee. De enige beperking die ik hier zie, is dat je er niet aan begint.
uniformverzamelaar schreef:En wat de hek zegt vieuws ?
het is een indicator, meer niet.
uniformverzamelaar schreef:Maar echt, voor mij hoeft het niet, je moet niet denken dat ik een bedelaar ben, daarvoor ben ik te oud en al te veel ervaringen gehad met forum en vooral met mensen die in feite niet verder WILLEN zien dan hun neus lang is.
Maar het was enkel de bedoeling een blijvende bron voor deze emblemen (kan trouwens nog uitgebreid worden met mouw en andere emblemen van het Nederlandse leger na 1945) te maken.

Jij bent degene die het op wil pakken, dan de ruimte krijgt en dan toch maar niet WIL beginnen.

even in een opsomming, wij geven jullie dus:
- de vrijheid om topics te openen, in Eerst wereldoorlog en overige tijdvlakken;
- de vrijheid om daarin aan te geven hoe jullie het willen, (mijn advies is; maak een eenvoudige naamconventie, "Baretebleem: Garde Jagers", volgende topic: "Baretembleem: Garde Grenadiers", etc, etc.)
- de mogelijkheid om je topics al sticky bij elkaar te hebben staan;
- een moderator die alles in de gaten houd.
- ondersteuning vanuit de Staf om door te groeien als het levensvatbaar is.

dus ik zie de eerste topics graag tegemoet!

Succes,
Michiel
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Overzicht Nederlandse baretemblemen vanaf 1945

Bericht door uniformverzamelaar »

Voilà Michiel de test is gezet.
Voor het volgende embleem dan weet een nieuw topic openen ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Overzicht Nederlandse baretemblemen vanaf 1945

Bericht door michiel01 »

Inderdaad, nieuw embleem, nieuw topic.
ziet er toch keurig uit zo, omschrijving waar het topic uit bestaat, variaties etc. duidelijke foto's. ziet er top uit.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Overzicht Nederlandse baretemblemen vanaf 1945

Bericht door Erik »

michiel01 schreef:Inderdaad, nieuw embleem, nieuw topic.
ziet er toch keurig uit zo, omschrijving waar het topic uit bestaat, variaties etc. duidelijke foto's. ziet er top uit.
Prima!
Next step: kunnen Guy en ik moderator worden over het topic "Eerste Werledoorlog"? Dit om de eenduidigheid van topicbenamingen. Als iemand goedbedoeld een verkeerde topicbenaming gebruikt, kan dat dan door ons eenvoudig gewijzigd worden.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Overzicht Nederlandse baretemblemen vanaf 1945

Bericht door michiel01 »

Erik schreef:
michiel01 schreef:Inderdaad, nieuw embleem, nieuw topic.
ziet er toch keurig uit zo, omschrijving waar het topic uit bestaat, variaties etc. duidelijke foto's. ziet er top uit.
Prima!
Next step: kunnen Guy en ik moderator worden over het topic "Eerste Werledoorlog"? Dit om de eenduidigheid van topicbenamingen. Als iemand goedbedoeld een verkeerde topicbenaming gebruikt, kan dat dan door ons eenvoudig gewijzigd worden.
Als dat gebeurd, dan kan ik (of een van mijn collega's) dat eenvoudig veranderen. Even melden dan is dat zo gebeurd.
koosallemany
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 dec 2014, 10:46

Re: Overzicht Nederlandse baretemblemen vanaf 1945

Bericht door koosallemany »

Een heel mooi begin !

Kunnen we dan ook eens zoiets gaan beginnen met de pet- en mouwleeuwtjes ?

Heb genoeg materiaal en vragen naar voren te brengen.

Zou fantastisch mooi zijn wanneer we aldus de boel onder een noemer kunnen brengen ....

groeten van Koos.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Overzicht Nederlandse baretemblemen vanaf 1945

Bericht door michiel01 »

Hallo Koos, tuurlijk kan dat. Dat valt immers onder dezelfde categorie. Niemand die je tegen houdt. Als je een moderatieverzoek hebt, gebruik de meldknop en wij kunnen je helpen.
Michiel
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Overzicht Nederlandse baretemblemen vanaf 1945

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Michiel,

Denk nu effen goed na aub.

Men gaat een volledig forumonderdeel verkloten door allemaal sticky topics te maken.

Meer dan 65 baret emblemen, aantal pet en mouw emblemen enz... (wat Koos ook allemaal kan bijbrengen)

Wat gaat er nog overblijven van het oorspronkelijk onderdeel WWI en andere tijdvakken ?

De eerste 4 a 5 blz niets dan sticy topic. Zoals ik reeds vroeger voorspelt had.

Maak een sub forum met de titel Nederlandse emblemen na 1945 met daarin de onderdelen
baret emblemen (alle baret emblemen bij elkaar)
mouw emblemen (alle mouw emblmen bij elkaar)
pet emblemen (alle pet emblemen)
kraag emblemen.........
schouder emblemen.......

enz.....

Dit is toch zeer systematisch te werk gaan of niet ?

Ik snap gewoon niet dat jullie als forum team dit niet kunnen of willen begrijpen. '

Tja, is het een gebrek aan ervaring om een forum in goede banen te leiden, is het moedwil, of wat moet ik ervan denken :?
Je kan nog altijd mod zijn van dat sub forum met AL zijn onderdelen. Want zoals ik al geschreven heb voel ik niet de drang om mod te zijn hoor.

Mvg

Guy
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie