Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ben in het bezit van een Dagboek uit de 2de wereld oorlog. Het is geschreven door een soldaat die dienst deed in de periode van 47'48. Hij beschrijft 7 maanden in het boek. Het is in originele staat, geschreven in die tijd en bevat krantenkipsels , prentjes, brieven, vervoersopdrachten e.d.
netjes, maar dan is het na de WO2?
Wat je er mee kan doen is of bewaren, of verkopen, of weg geven, of verbranden. De eerste zou mijn keus zijn geweest!
Wat beschrijft hij zoal?
Hij beschrijft de periode van 1 jan tot 17 juli.. van dag tot dag. Het is in een moeilijk handschrift, dat naarmate het boek steeds onduidelijker word. De brieven zijn echter wel te lezen , en afkomstig van zijn vrouw. Kaartjes van zijn kinderen. Hij heeft enkele programma boekjes van een revue, ter gelegenheid van het 50 jarig regerings jubileum van de Koninging. Ik heb er nog niet in gelezen, op enkele stukken na.
Het heeft vooral emotionele waarde, hoe ben je het in je bezit gekregen? En wat ben je van plan om er mee te doen? Het leukste natuurlijk is om het een leuk plekje te geven in je kamer
Ik heb het van mijn moeder gekregen, die het op haar beurt had geerfd. Ik was dus van mening dat het uit WO2 kwam, maar daar heb ik mij dan in vergist. Ik weet niet wat ik er mee moet, misschien naar de familie van de rechtmatige eigenaar, maar die zijn natuurlijk niet te vinden.
Misschien als je een zijn gegevens via een PB naar mij wilt opsturen, kan ik/met anderen proberen optesporen wie de nabestaanden zijn. Maar als je moeder het heeft geerfd, een dagboek zelfs, dan lijkt mij dat de rechtmatige eigenaar van het dagboek jouw familie is.
Nee , het komt niet uit onze familie. Maar ik lees net dat het om de oorlog in NL-indië gaat, hij was gestationeerd in Batavisastad. Dat was mijn vergissen, ik concludeerde te snel dat het met WO2 te maken moest hebben. Ik zal verdere info prive naar je sturen
Bedankt, het komt goed uit dat het over NL-Indië gaat. Ik heb contacten met veteranen die daar zijn geweest en weten misschien een par adressen waar je gegevens van iemand kan opzoeken.
Voorwerpen uit NL-indie hebben ook een redelijke geldelijke waarde.
Misschien kun je eens de tijd nemen om alle stukken op tijdsvolgorde te typen. En die dan op een forum zoals dit te publiceren. Wie weet wat we er samen uit kunnen halen!
bij deze: Ik kan je niet beloven dat ik hem kan vinden. Ik zal mijn best doen! En ik hoop dat ik hem voor je kan vinden!
Stuur je me zijn gegevens even door?
leuk stuk zo te horen! zelf ook enkele Ned-indië veteranen in de familie en contact met een enkeling veteranen uit deze oorlog! zelf in mn collectie ook een deel besteed aan deze oorlog. als je het ooit weg doet. houd ik mij aanbevole en kan je garanderen dat het de collectie niet meer uitgaat! ik kan goed begrijpen dat je het zelf bewaard (ook mijn eerste keus) dus ook stel ik mij beschikbaar om het een en ander voor je uit te zoeken! een PB kan je sturen of mail me via gsiebers@planet.nl