Duckhunter

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
Rikkert
Lid

Duckhunter

Bericht door Rikkert »

Beste forumleden,
Ik heb me laatst wat meer verdiept in Ned-indie en ik kwam een speciale camo tegen die de Nederlandse soldaten daar droegen de zogenaamde " duckhunter" camo en ik zou daar wel wat meer over willen te weten komen maar ik vind er maar weinig over qua informatie en foto's. Dus alle informatie is welkom. :)
Alsvast bedankt.
Gr Rikkert
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Duckhunter

Bericht door johan willaert »

Was dat geen WO2 Amerikaanse HBT Camo, beschikbaar in overall en tweedelige set voor het US Army en andere versies voor het USMC...
29th Let's Go!!!!!
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 26 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Dat zijn Amerikaanse 'One piece Jungle Suits', ook wel bekend als de M1942 Camouflage Coverall. Die zijn eind 1945, begin 1946 in grote aantallen opgekocht door de Nederlandse overheid in de Amerikaanse dump op Biak. De Amerikanen hebben ze niet veel gebruikt, vandaar dat ze daar lagen. 'Duck hunt' camouflage is op dit patroon gebaseerd maar niet identiek. Bij de Nederlanders stonden ze ook wel bekend als Panter- en Tijgerpakken.

Voor meer informatie zie ook http://hetvergetenleger.jouwweb.nl/camouflageoverall
Rikkert
Lid

Bericht door Rikkert »

Bedankt voor de informatie en is er iemand die toevallig er nog wat over kan vertellen?
Gr Rikkert
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 26 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Wat wil je er nog meer over weten? Heb je die link bekeken? Daar staat het meeste wel...
Plaats reactie