gooi ik een stelling naar voore waar we lekker over kunnen discusseren
hier is mijn stelling:
Sir Douglas Hiag was een leider die totaal niets gaf om zijn manen waar door hij eigelijk kan gezien worden als oorlogs misdaderger.
oke gaat uw gang

Sir Douglas High? De drugdealer?Brodie schreef:
hier is mijn stelling:
Sir Douglas High was een leider die totaal niets gaf om zijn manen waar door hij eigelijk kan gezien worden als oorlogs misdaderger.
***Dus je wilt een discussie uilokken, maar je houdt je kruit nog even droog? Dan houd ik ook nog wat achter de hand...Brodie schreef:ik wil een discussie uitlokken
dus ik wacht even met mijn argumenten
*** Goed dan...Brodie schreef:Maar oke
***Hij had anders tijd genoeg zich voor te bereiden. Moet een bevelhebber niet flexibel met opdrachten kunnen omgaan? De tegenstander doet tenslotte ook niet altijd wat hij wil...Brodie schreef:Waarom vind ik het niet zo
teneerste had hij weinig keus hij werdt min of meer gedwongen om de aanval aan de Somme te openen door het Franse opperbevel (lees Joffre)
***Die zal je wel krijgen als je ver van het front zit en je weigert te gaan kijken. Bovendien waren zijn ondergeschikten doodsbang voor hem en durfden ze niet over tegenvallers met hem te praten!Brodie schreef:op het moment dat de slag totaal mis ging kon hij het natuurlijk stoppen
maar hij kreeg totaal verkeerde berichten van zijn front waardoor hij een verkeerd beeld kreeg van de slag
***Hij liet daar eens te meer zien hoe hardleers hij was. En zat nu op 50 km(!) van het front!Brodie schreef:Ook in Passendalen was het het zelfde.
*** Niks te oprichter. De vereniging haalde hem erbij om een bekende naam in de gelederen te hebben.Brodie schreef:Na de oorlog heeft hij zich erg in gezet voor de veteraanen hij was namelijk de oprichter van het Poppy vereniging
***Mooi! Dat scheelt typen...Brodie schreef:Ik ben het wel eens dat hij niet helemaal vrij gepleit kan worden