pas twee onbekende pins in me bezit gekregen die van mijn opa waren maar nu vraag ik me af waarvoor ze zijn/waren
als iemand mij hier mee over zou kunnen vertellen zou ik dat heel erg waarderen
Nogmaals hartelijk dank
Mvg Simon
Twee Onbekende Medailles/pins 1 nederlands
-
- Lid
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Re: Twee Onbekende Medailles/pins 1 nederlands
Het eerste speldje is een herinneringsspeldje aan het feit dat de drager een zg. oorlogsvrijwilliger is. Dat waren de eerste lichtingen die vanaf de zomer 1945 naar Oost-Indie gingen om de orde te handhaven. Later werden hun plaatsen ingenomen door reguliere diensplichtigen. De officiele afkorting, die ook wel op stoffen emblemen op de mouw voorkwam, was OVW.
High Fidelity (HiFi) is het produceren van een hoog kwalitatieve geluidsweergave door electronische apparatuur, zo dat de weergave nagenoeg gelijk is aan het origineel. Een belangrijke stap in de ontwikkeling van geluidsweergevers. Heeft niet zoveel met WO2 te maken vrees ik...
De High Fidelity International was een speaker van Philips. Omstreeks 1970.
High Fidelity (HiFi) is het produceren van een hoog kwalitatieve geluidsweergave door electronische apparatuur, zo dat de weergave nagenoeg gelijk is aan het origineel. Een belangrijke stap in de ontwikkeling van geluidsweergevers. Heeft niet zoveel met WO2 te maken vrees ik...

De High Fidelity International was een speaker van Philips. Omstreeks 1970.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
"Oh dear. How sad. Never mind."
-
- Lid
Re: Twee Onbekende Medailles/pins 1 nederlands
bedankt voor je snelle reactie Erik mijn opa was namelijk ook naar oost-indie gegaan als vrijwilliger en daarna is die gebleven als beroeps
zal me oma leuk vinden om te horen aangezien vergeten was waarvan alles was
zal me oma leuk vinden om te horen aangezien vergeten was waarvan alles was