1 Dag Verdun

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Youritje8
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 mar 2011, 19:43

1 Dag Verdun

Bericht door Youritje8 »

Hallo allen,

Op de terugweg naar Nederland vanuit zuid Frankrijk ga ik een dag naar Verdun. Wat is nou echt het beste om te bezoeken? Ik zat de denken om naar Citadelle Souterraine te gaan. Fort Douaumont samen met de Ossuaire heb ik al eens eerder bezocht. Ik wacht de suggesties af :)
GBL
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 apr 2015, 14:28

Re: 1 Dag Verdun

Bericht door GBL »

ik vond zelf fort Vaux erg mooi!
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: 1 Dag Verdun

Bericht door zjopske »

Ik zou een bezoek aan Romange (Nederlander Jean Paul de Vries, http://www.romagne14-18.com/index.php/nl/) ook zeker aanraden. Als je ooit nog eens langer gaat moet je bij hem een rondleiding over het slagveld boeken, dan krijg je de ''good stuff'' te zien.

Er is daar zo veel dat indrukwekkend is, dat het niet eens zo heel erg veel uitmaakt waar je naar toe gaat. Wat ik je ook nog wel zou aanraden is om een Duitse begraafplaats te bezoeken en die te vergelijken met de US.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: 1 Dag Verdun

Bericht door jurgen »

Verdun is enorm indrukwekkend. Alleen al vanwege de grootte. Je kunt er willekeurig een stuk bos in gaan en overal de resten van de oorlog aantreffen. Loopgraven en bomkraters zijn er bij duizenden.

Let wel goed op wat je doet, onontplofte munitie wordt er nog dagelijks gevonden en het is ook ten strengste verboden materiaal van het slagveld mee te nemen. Staan zware straffen op.
Gebruikersavatar
Youritje8
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 mar 2011, 19:43

Re: 1 Dag Verdun

Bericht door Youritje8 »

Bedankt allen, begraafplaatsen ga ik denk ik ook bezoeken, misschien ook even langs een slagveld, naast dat ik naar de Citadelle ga wat mij erg indrukwekkend lijkt.
Plaats reactie