Naam gekrast op M15

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie

Gekraste naam

Er staat Gérard H.M
1
100%
Er staat iets anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 1

Opgeheven account 8153

Naam gekrast op M15

Bericht door Opgeheven account 8153 »

Dag medeforumleden,
een kennis van me heeft een M15 liggen, volgens mij met de nog originele olijfgroene kleur en origineel kinriempje (binnenwerk ontbreekt), waarop we nu zagen dat er een naam opgekrast is en initialen. Denk dat er Gérard H.M. opstaat maar ben niet zeker, kan iemand zien wat er juist opstaat en stel dat dit de naam was van de drager, hoe kunnen we deze dan opzoeken (sites ?).
Mvg Kaylen
IMG_8725 (1).jpg
IMG_8750.jpg
IMG_8750.jpg (6.69 KiB) 3781 keer bekeken
IMG_8751.jpg
IMG_8751.jpg (6.58 KiB) 3781 keer bekeken
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Naam gekrast op M15

Bericht door uniformverzamelaar »

Aan de hand van die foto's is het moeilijk uit te maken welk de naam is.
(Kan ze niet vergroten !!)

Maar Gérard/Gerard was een naam die veel voorkwam

zie onder bij
http://www.tenboome.webruimtehosting.ne ... x/naam.pdf
(ruwe schatting een 60à 70 tal :?
Namen staan op alfabetische volgorde.
Hebben we het nog niet over eventuele gesneuvelde met die naam of dragers die na 1918 de helm pas gedragen hebben enz.....

Zonder verdere info betreffende de eenheid, stamnummer, geboortedatum zou het een toevalstreffer zijn om de juiste drager van de helm te achterhalen.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Opgeheven account 8153

Re: Naam gekrast op M15

Bericht door Opgeheven account 8153 »

Oké bedankt uniformverzamelaar
Opgeheven account 8153

Re: Naam gekrast op M15

Bericht door Opgeheven account 8153 »

Er staat wel een stempel van de CC (Compagnie Coloniale) in de helm;
IMG_8726.jpg
IMG_8726.jpg (5.83 KiB) 3773 keer bekeken
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Naam gekrast op M15

Bericht door uniformverzamelaar »

Ik dacht dat dit een stempel was van de makers.

zie bv site van Jean Lummesheim

http://www.abbl1940.be/ABBL1940files/Ho ... 1915NL.htm
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Opgeheven account 8153

Re: Naam gekrast op M15

Bericht door Opgeheven account 8153 »

Is het ook, maar misschien was je er iets mee :wink:
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Naam gekrast op M15

Bericht door uniformverzamelaar »

Denk dat je daar alleen iets aan hebt indien je weet welke eenheden met deze helmen werden uitgerust.

Zelf heb ik daar geen enkele info over.
Misschien in het documentatie centrum van het Koninklijk Legermuseum te Brussel zouden ze daar meer info kunnen over hebben.
Maar dit weet ik dus niet maar het kan de moeit lonen om daar eens te gaan zoeken.

In elk geval succes met de zoektocht en mocht je iets vinden dan horen we dit graag.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Opgeheven account 8153

Re: Naam gekrast op M15

Bericht door Opgeheven account 8153 »

Oke, bedankt uniformverzamelaar voor de info
Opgeheven account 8153

Re: Naam gekrast op M15

Bericht door Opgeheven account 8153 »

Nog 1 vraag @uniformenverzamelaar over de link dat je me hebt gegeven, deze kennis van me waarvoor vroeg dit over je link;
Waar komt deze lijst vandaan? Vermoedelijk gaat het hier wel over WO1 soldaten. Wat is de basis van deze registratie? Gesneuvelden, vermisten,...? Er wordt verwezen naar de pagina's van een bepaald boek. Weet hij misschien welk?
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Naam gekrast op M15

Bericht door uniformverzamelaar »

Deze lijst is de lijst van de mensen die zich hebben ingeschreven voor het ontvangen van het boek (of een van de boeken).
Het betreft hier allemaal overlevenden van de WW 1 oorlog die in principe vereremerkt waren met de Vuurkruisers medaille.(geen vermiste of gesneuvelde !!)

Let wel op dat die lijst niet compleet is daar men moest betalen voor in het boek te komen en er waren toch mensen bij die dit niet hebben gedaan en dus ook niet vermeld werden in de boeken.

Men kan de boeken raadplegen on-line. Daarom staat in de lijst het boek (jaartal) en de pag waar de soldaat werd op vermeld. Ook staat er in of hij er met een foto instaat of niet.

Hier de link voor de boeken on-line te raadplegen

http://www.tenboome.webruimtehosting.ne ... online.htm
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Opgeheven account 8153

Re: Naam gekrast op M15

Bericht door Opgeheven account 8153 »

Oké bedankt
Plaats reactie