Afstammelingen van wo1 persoonlijkheden.

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
Roel R.
Lid
Contacteer:

Afstammelingen van wo1 persoonlijkheden.

Bericht door Roel R. »

De meeste personen die de eerste wereldoorlog bewust en actief hebben mee gemaakt zijn helaas overleden. Wie weet er afstammelingen van die beroemde personen?

Van Kaiser Wilhelm II : Georg Friedrich Ferdinand Prinz von Preussen.
Van Kaiser Franz Joseph :Karl Franz Josef von Habsburg-Lothringen
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Re: Afstammelingen van wo1 persoonlijkheden.

Bericht door Hauptmann »

Roel R. schreef:De meeste personen die de eerste wereldoorlog bewust en actief hebben mee gemaakt zijn helaas overleden. Wie weet er afstammelingen van die beroemde personen?

Van Kaiser Wilhelm II : Georg Friedrich Ferdinand Prinz von Preussen.
Van Kaiser Franz Joseph :Karl Franz Josef von Habsburg-Lothringen
Over die laatste hebben we een en ander staan in het topic "Habsburgse bezittingen". Daar zijn zeker nog afstammelingen van. Wellicht heb je daar wat aan?
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Je wordt op je wenken bedient. Ze zijn te gast in een talkshow.

Morgen op de ARD, je moet even door Rieu en Hagen heen maar goed.

Otto von Habsburg und Friedrich Wilhelm von Preußen
Otto von Habsburg ist der Sohn des letzten österreichischen Kaisers, Friedrich Wilhelm von Preußen der Urenkel des letzten deutschen Kaisers. Hätten wir noch die Monarchie, wären sie an der Macht. Die beiden sprechen über ihr persönliches Schicksal.

http://www.daserste.de/beckmann/default.asp
Lucille
Lid
Contacteer:

Bericht door Lucille »

Fantastisch, ik ga het meteen even opnemen ook. 8) Ik heb keizer Wilhelm II en zijn familie namelijk altijd wel interessant gevonden (ben momenteel ook op zoek naar een goede biografie over hem - de Engelstalige biografies over hem schijnen niet zoveel soeps te zijn).

Handig zo'n forum. ;)
"De weerelt is een speeltoneel: elck speelt zyn rol en kryght zyn deel." ~ Joost van den Vondel
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Lucille schreef:
Handig zo'n forum. ;)
Ben nog vandaag aangehouden door een wo1 duitse grenswacht :D, Dat is pas handig
Lucille
Lid
Contacteer:

Bericht door Lucille »

Brianlinden schreef:Ben nog vandaag aangehouden door een wo1 duitse grenswacht :D, Dat is pas handig
Hahaha. :D :P
"De weerelt is een speeltoneel: elck speelt zyn rol en kryght zyn deel." ~ Joost van den Vondel
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Archeon LpLg weekend best leuk :D zal een klein verslagje later plaatsen!
Lucille
Lid
Contacteer:

Bericht door Lucille »

Brianlinden schreef:Archeon LpLg weekend best leuk :D zal een klein verslagje later plaatsen!
Ik kijk er naar uit. ;) :P
Lucille
Lid
Contacteer:

Bericht door Lucille »

Ik heb het programma gisteren gezien (ook opgenomen) en ik vond het heel interessant. 8) Zowel Otto von Habsburg als Friedrich Wilhelm von Preußen vond ik heel erg sympathiek overkomen, met name Otto von Habsburg. Die man was al 92 jaar oud, maar hij zag er nog erg goed uit en klonk ook niet echt als een man van zijn leeftijd (qua stem). Die kan nog wel een paar jaren mee. :)

Friedrich Wilhelm vond ik een redelijk extravert persoon, die praatte af en toe best druk met handgebaren enzo. Ergens deed hij me dan wel een beetje aan keizer Wilhelm II denken (ik heb nog nooit videobeelden gezien waarin Wilhelm II praat, maar wel foto's, en wat ik over hem gehoord heb, leek hij me ook een erg extravert persoon). :)

Maar één ding begreep ik niet echt. Af en toe als de namen in beeld kwamen, stond er bij Friedrich Wilhelm achter zijn naam Prinz von Preußen en Otto had helemaal niet het woord 'prinz' achter zijn naam. Waarom Friedrich Wilhelm wel en hij niet? Worden de nakomelingen van keizer Wilhelm II in Duitsland dan nog als prinsen gezien, of niet?
Plaats reactie