Onbekend jasje

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
Bertus Bunker
Lid
Berichten: 584
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:33
Locatie: Alkmaar
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Onbekend jasje

Bericht door Bertus Bunker »

Ik zoek informatie over het hier getoonde jasje , vermoedelijk Duits , Oostenrijks/Hongaars ( K.U.K. ) of mogelijk Frans .
Achter op de knopen met het wapen op de kraag staat " Feine Qualtät " maar op de ronde knopen van de jas zelf staat " Paris H J " of " Paris J H "
Bijlagen
101_9643.JPG
101_9642.JPG
101_9641.JPG
101_9640.JPG
Bertus Bunker
Lid
Berichten: 584
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:33
Locatie: Alkmaar
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: Onbekend jasje

Bericht door Bertus Bunker »

Niemand ?
Gebruikersavatar
Coert65
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:37
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Onbekend jasje

Bericht door Coert65 »

Het lijkt me civiel, en dan uit Duitsland, maar zeker weten doe ik dat niet.
Hamburg3.jpg
Dit is het stadswapen van Hamburg. Het lijkt heel veel op hetgeen er op de knopen van het jasje staat.
Misschien helpt het je.

Groeten, Coert :)
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Onbekend jasje

Bericht door Erik »

Hamburg wordt gesteund door twee leeuwen, daarnaast (op) een gesloten ridderhelm. Veel steden in Duitsland kennen een stadsmuur met poort: Plauen, Hamburg, Wolfsburg, Celle, Ahrensburg etc. Maar het lijkt toch dat Hamburg hier inderdaad de beste rechten heeft!
Duitse legerjasjes uit die tijd horen acht frontknopen te hebben en blinde patten in de rug. Lichtblauwe jasjes bestaan wel maar zijn niet vaak in het leger gezien. Badische Dragoner en Bayerische Jäger droegen voor 1912 lichtblauwe jassen (met gele fournituren overigens)
K.u.K. is geen onlogische gedachte met dien verstande dat die uniformjassen borstzakken met Poolse kleppen hadden.
Beste wat ik kan bedenken is een Dienstkleidung van de stadsautoriteiten. Omstreeks 1900.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie