Yppy's vraag naar een goed boek over WO1 voor leken

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
Remarque
Lid
Lid

Yppy's vraag naar een goed boek over WO1 voor leken

Bericht door Remarque »

Nou Yppy,

Dat boek is dus net verschenen! De Eerste Wereldoorlog (niet echt origineel als titel) van H.P. Willmott. Uitgeverij Lannoo/Het Spectrum. ISBN: 907744503. Een werkelijk geweldige combinatie van beeld en tekst. En, ook nog eens duidelijk. Iedere nitwitt kan zich een goed beeld vormen. De prijs? Ik kreeg het cadeau en durf er niet naar te vragen. Eurotje of 35? Aanrader? Ja, absolute aanrader!

Remarque
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Mooi dat het geschikt is voor nitwitts, dan moet het lukken. :)
35 euro vind ik een hoop geld, maar ik ga straks naar Belgie en zal kijken of het daar ergens al wat goedkoper ligt. Ik neem meteen het lijstje met andere boeken mee.

Heb je het al gelezen? Klopt het wat er in staat?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Ik heb het net in mijn bezit en kan inhoudelijk nog geen echt oordeel geven. Maar wat ik zag en las klopt. Bovendien is het zo mooi, zo'n smulboek, en zo overzichtelijk dat ik het je op voorhand durf aan te bevelen. Voor het maken van dit boek zijn zichtbaar kosten nog moeite bespaard. Weet je: wat er in staat ken ik wel zo'n beetje, maar toch ga ik straks lekker in het hoekje van de bank zitten en laat ik me het verhaal opnieuw vertellen. Heel graag zelfs, en een groter compliment kan ik een boek niet geven.
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Ben je er al in begonnen?

Dat het verhaal bekend is en dat het boek dan toch nog leuk kan zijn, klinkt bekend. Ik heb planken vol boeken over hetzelfde onderwerp en toch is het steeds weer leuk om een nieuw boek erover te gaan lezen. Het is net iets anders en er staat altijd toch weer wat nieuws in.
KätheHelfrich
Lid
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Ah, grappig,
boek heb ik al een week in m'n bezit, kostte 37,50,
prijzig, maar het geld zeer zeker waard.
En nee YPPY het is net uit, je zult het niet goedkoper kunnen vinden, ook in Belgie niet, daar is het net uit, ik heb het hier nog niet gezien.
Boek is zeer zeker een aanrader, het vertelt het verhaal zeer duidelijk, de foto's zijn erg mooi, stonden zelfs voor mij onbekende tussen.
Ik denk dat het voor jou een heel goed boek is YPPY, omdat jeje eindelijk een beeld kunt maken van een hoop zaken,
vragen zoals in je topic :
"Prikkeldraad" zullen dan een heel stuk duidelijker worden.
Laatst gewijzigd door KätheHelfrich op 30 okt 2004, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Ja Yppy,

Ik kreeg even de indruk dat je niet weet hoe prikkeldraad er uit ziet...
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Natuurlijk weet ik wel hoe prikkeldraad er uit ziet. Je kunt het alleen op zoveel manieren gebruiken. Ik zie vanalles voor me en dan wil ik weten wat daar van klopt.

En Kathe, ik geloof meteen dat het een goed boek is, alleen vind ik ruim 35 euro te veel geld voor een boek. Hoe goed het ook is. Dat geef ik zelfs niet uit aan boeken van de schrijfster wiens boeken ik verzamel. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Plaats reactie