Oké ik heb de kans om deze kruisboog te kopen, maar weet niet precies hoe oud gok 100 jaar +- uit Frankrijk iemand met meer verstand?
Bij voorbaat dank
Kruisboog identificatie/taxatie
-
- Lid
- LDO
- Lid
- Gegeven: 39 keer
- Ontvangen: 72 keer
- Contacteer:
Re: Kruisboog identificatie/taxatie
Soortgelijke ging er op de veel te dure veilingsite Koekoekwiki voor 87 eu.
https://www.catawiki.com/l/17686995-nic ... d-crossbow
Het lijkt me geen gevechtboog met die ridder ornamenten. Ik ben geen kenner, maar ik zou er geen grof geld voor geven als ik geinteresseerd zou zijn. De punt op de kolf vind ik opmerkelijk, maar misschien werd hij in plaats van aangeschouderd onder de oksel geklemd en afgevuurd?
Die punten zijn nog verklaarbaar als het een gevechtsboog is, man tegen man kan het handig zijn.
Bij een jachtboog volkomen overbodig.
Blijft dus de sierboog over denk ik...
Maar de leeftijd, ik ben benieuwd.
Iemand kan er vast meer over zeggen.
https://www.catawiki.com/l/17686995-nic ... d-crossbow
Het lijkt me geen gevechtboog met die ridder ornamenten. Ik ben geen kenner, maar ik zou er geen grof geld voor geven als ik geinteresseerd zou zijn. De punt op de kolf vind ik opmerkelijk, maar misschien werd hij in plaats van aangeschouderd onder de oksel geklemd en afgevuurd?
Die punten zijn nog verklaarbaar als het een gevechtsboog is, man tegen man kan het handig zijn.
Bij een jachtboog volkomen overbodig.
Blijft dus de sierboog over denk ik...
Maar de leeftijd, ik ben benieuwd.
Iemand kan er vast meer over zeggen.
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 37 keer
De kleur van het metaal doet me aan goedkope spuit giet rommel denken. Zou me verbazen als het een echte kruisboog is.
- LDO
- Lid
- Gegeven: 39 keer
- Ontvangen: 72 keer
- Contacteer:
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 51 keer
- Ontvangen: 93 keer
Het lijkt mij ook een sier kruisboog. Leeftijd geen idee. Soortgelijke sierwapens werden gisteren, maar ook honderd jaar geleden gemaakt. Honderd jaar geleden vond men het ook al mooi om sierwapens aan de muur of boven de open haard te hangen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Zie racefiets en LDO. Deze dingen kon je vroeger bij bosjes in Spanje enzo kopen, samen met fantasie lont- en vuursteenslotwapens, degens, zwaarden etc. Mooi voor aan de muur. Waarschijnlijk al wat ouder dan 'gister gemaakt' maar zeker geen ding om mee te nemen naar 'Kunst & Kitsch'.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
"Oh dear. How sad. Never mind."
-
- Lid