Resolutie Wo1 Nederland

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Roos

Resolutie Wo1 Nederland

Bericht door Roos »

Ik moet een resolutie schrijven, voor Nederland tijdens Wo1

Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken, en waar ik informatie vandaan kan halen?

Nederland was neutraal tijdens die oorlog, dus volgens mij valt er sowieso niet veel te schrijven, maar ik zal het toch moeten doen..
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Re: Resolutie Wo1 Nederland

Bericht door Hauptmann »

Roos schreef:Ik moet een resolutie schrijven, voor Nederland tijdens Wo1

Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken, en waar ik informatie vandaan kan halen?

Nederland was neutraal tijdens die oorlog, dus volgens mij valt er sowieso niet veel te schrijven, maar ik zal het toch moeten doen..
Hoi,

Hier is een compleet boekover geschreven. Nederland onder schot geloof ik. Daar kun je vast een en ander wel in vinden.

Groeten
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Beste Roos,

Er zijn zelfs hele bergen complete boeken over geschreven. Of kijk eens op:

http://www.20eeuwennederland.nl/periode ... reldoorlog

Succes met je resolutie, wat dat ook moge zijn...
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Remarque schreef:Succes met je resolutie, wat dat ook moge zijn...
Dat vroeg ik me ook af :)
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Tim schreef:
Remarque schreef:Succes met je resolutie, wat dat ook moge zijn...
Dat vroeg ik me ook af :)

Ik denk dat het een werkstuk of scriptie is oid. Lijkt me namelijk sterk dat het een VN resolutie gaat worden...
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Hauptmann schreef:Lijkt me namelijk sterk dat het een VN resolutie gaat worden...
Gezien het weinige initiatief waarmee de vraagstelster aan de opdracht hoopt te kunnen kunnen voldoen lijkt me een VN-resolutie volstrekt uitgesloten. :lol:
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Roos schreef: Nederland was neutraal tijdens die oorlog, dus volgens mij valt er sowieso niet veel te schrijven, maar ik zal het toch moeten doen..
Er zijn zoveel boeken over Nederland tijdens de Eerste Wereldoorlog geschreven dat je er een knappe bibliotheek mee kunt vullen. En dan heb ik het nog niet eens over internet en krantenarchieven
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Remarque schreef: En dan heb ik het nog niet eens over internet en krantenarchieven
In dat verband is het aardig om, als je ze kunt vinden door "De Prins der geillustreerd Nederlandse bladen" te bladeren van 1914-1918 om eens te kijken waar men zich hier allemaal druk om maakte tijdens de Eerste Wereldoorlog...
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Hauptmann schreef: In dat verband is het aardig om, als je ze kunt vinden door "De Prins der geillustreerd Nederlandse bladen" te bladeren van 1914-1918 om eens te kijken waar men zich hier allemaal druk om maakte tijdens de Eerste Wereldoorlog...
Dat was een tijdschrift dacht ik. Waar zijn die in te zien als je een resolutie wilt schrijven?
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Bij de koninklijke bibliotheek kun je het vast in zien. Het staat niet op de site, maar daarvoor is het ook te oud. Je kunt bellen of mailen om te vragen of ze het hebben: http://www.kb.nl
Gast

Bericht door Gast »

de prins de prins der geillustreerde bladen gebonden 21e jaargang boon amsterdam 1921 15.00 champclark

Wat moet je met jaargang 1921?
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Dat was inderdaad niet de goede, ik heb het ook uit mijn post weggehaald. :) Je zag het te snel. ;)
Gast

Bericht door Gast »

en daardoor staat mijn reactie er compleet verloren bij...
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

YPPY schreef:Bij de koninklijke bibliotheek kun je het vast in zien. Het staat niet op de site, maar daarvoor is het ook te oud. Je kunt bellen of mailen om te vragen of ze het hebben: http://www.kb.nl
Volgens mij klopt dit.

Heeeeel af en toe zijn er een paar te koop. Zelf heb ik enkele exemplaren weten te bemachtigen maar ze zijn redelijk zeldzaam geloof ik.

Volgens mij is het leuk ter illustratie, weet niet of je direct veel info eruit kunt halen. Het is ook nogal veel om helemaal door te nemen.

Groeten
mario
Lid
Contacteer:

Bericht door mario »

Hauptmann schreef:
Volgens mij is het leuk ter illustratie, weet niet of je direct veel info eruit kunt halen.

Hauptmann,
Is het mogelijk om misschien een paar pagina's op dit forum af te beelden? Ik ben wel benieuwd.
Plaats reactie