Haig: Schotse massamoordenaar van Engelsen?

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
mario
Lid
Contacteer:

Bericht door mario »

Ioannis schreef:
Ach, rotklussen liet men ook graag over aan lager geachte kolonialen, zoals Brits Indiërs, Canadezen, Australiërs, Kiwi's, Schotten, Welshmen, Ieren en lui uit Zuid Afrika.
Die indruk heb ik ook vaak, maar in het geval van The Nek op Gallipoli was het Antill die de eerste aanvalgolven binnen luttele minuten in de pan zag worden gehakt. Ze hadden geen schijn van kans. Toch beval hij de volgende aanval.

Er zou toch iets van verantwoordelijkheids gevoel moeten zitten in zo'n man? Blijkbaar was zijn grootsheidswaanzin sterker aanwezig.
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
John McCrae
Lid

Bericht door John McCrae »

Ioannis schreef:
John McCrae schreef:
Ioannis schreef: Ik begrijp trouwens ook niet, waarom de Australiërs en Canadezen trouwens ooit een vinger voor het Britse Rijk uitgestoken hebben..
Maar goed, dat zal wel aan mij liggen. ;)
Dat is een van de meest onbegrijpelijke dingen ooit. Hoewel de Australiërs wel van knokken houden (zie bijvoorbeeld Irak).
Tja, ik vind de film "Gallipoli" daarom veelzeggend.

Laat heel aardig de Brits-Australische verhoudingen zien. :lol:
Natuurlijk is het maar een film, maar toch..
De landing bij Gallipoli was ook al zo'n lachertje. Ongelooflijk dom. Wat zijn er, achteraf gezien, toch veel fouten gemaakt bij de verschillende aanvallen.
John McCrae
Lid

Bericht door John McCrae »

mario schreef: Die indruk heb ik ook vaak, maar in het geval van The Nek op Gallipoli was het Antill die de eerste aanvalgolven binnen luttele minuten in de pan zag worden gehakt. Ze hadden geen schijn van kans. Toch beval hij de volgende aanval.

Er zou toch iets van verantwoordelijkheids gevoel moeten zitten in zo'n man? Blijkbaar was zijn grootsheidswaanzin sterker aanwezig.
De kans op eeuwige roem voor die man was belangrijker dan zijn manschappen. Die interesseerde hem blijkbaar geen zier. Gelukkig denkt men er tegenwoordig niet meer zo over.
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Je hebt gelijk Ioannis, wie mocht de rotklussen oplossen?
Wie mocht de resterende duitsers in Frankrijk uit de wegruimen? De Canadezen, wie mocht de haven van Antwerpen schoonvegen ? De Canadezen. (dit is wel WOII)

Ach ja. Zolang je zelf maar geen geweer in je handen krijgt geduwd om over een zompig modderveld te lopen dat bezaaid is met prikkeldraad en lijken maken een paar honder meer of minder niet uit zeker?
Ioannis
Lid
Lid

Bericht door Ioannis »

Narcolepticus schreef:Je hebt gelijk Ioannis, wie mocht de rotklussen oplossen?
Wie mocht de resterende duitsers in Frankrijk uit de wegruimen? De Canadezen, wie mocht de haven van Antwerpen schoonvegen ? De Canadezen. (dit is wel WOII)

Ach ja. Zolang je zelf maar geen geweer in je handen krijgt geduwd om over een zompig modderveld te lopen dat bezaaid is met prikkeldraad en lijken maken een paar honder meer of minder niet uit zeker?
Tja, ik geef toe dat mijn mening over de Britten en Amerikanen enigszins gekleurd is vanwege het feit dat mijn familie voor een groot deel Canadees en Schots is. ;)
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Mja, mijn familie bestaat dan weer uit Belgische oudstrijders, Een an WOI en de ander van WOII (maar allebei schielleik overleden)
En dan te bedenken dat de buur alle info er over had :/ en alle spullen.

Ach de grootste helden van de oorlog zijn nog altijd die mensen die hun leven riskeeren om een ander uit een vuurlinie te halen en dan op te lappen, zodat die persoon naar huis kon gaan.
Plaats reactie